علیرضا راه پیما روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این طرح، مناطق آموزش و پرورش یک،2، سه و 6 به ترتیب از مدارس استان های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خوزستان و هرمزگان حمایت خواهند کرد.
راه پیما با اشاره به اجرای طرح خواهرخواندگی میان مدارس مناطق برخوردار تهران و مدارس کم برخوردار و محروم کشور با حمایت مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش، گفت: این طرح به منظور اجرای بند 2 اهداف دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش و بند هفت اولویت های سال تحصیلی آینده این دفتر از مدارس ابتدایی، متوسطه و هنرستان های استان های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خوزستان و هرمزگان در دستور کار قرار گرفته است.
وی، پشتیبانی مدارس برخوردار از مدارس کم برخوردار در راستای تقویت برابری آموزشی بین مدارس و حمایت از آنها برای تسهیل و تسریع در دستیابی به اهداف آموزشی و پرورشی، افزایش مشارکت در حل مشکلات مدارس و استفاده بهینه از امکانات موجود را از اهداف این طرح عنوان کرد.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: در این طرح پس از انجام بازدیدهای میدانی، گزارشی از نواقص و مشکلات موجود در مدارس کم‌ برخوردار از لحاظ امکانات و فضای آموزشی، پرورشی، مشاوره ای، تعمیراتی و تجهیزاتی ارائه شده و پس از تشکیل جلسات و ارائه راهکارهایی برای حل این مشکلات، مدارس مناطق برخوردار طی تفاهم نامه ای متعهد می‌شوند تا بخشی از مشکلات مدارس محروم را حل کنند.
وی گفت: منابع مالی مورد نیاز این طرح از طریق کمک های خیران، مدارس غیردولتی و درآمدهایی که منع قانونی نداشته باشند، تامین می شود.
در راستای اجرای طرح خواهرخواندگی میان مدارس برخوردار تهران با مدارس کم برخوردار چهار استان کشور، در مرحله اول، مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش، مدیر آموزش و پرورش منطقه 3 تهران، مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش تهران سال 96 با حضور در استان خوزستان، از 11 مدرسه این استان واقع در شهرستان های کارون، حمیدیه و باوی بازدید کرده و مدارس کم برخوردار را شناسایی کردند.
در دومین مرحله، شناسایی مدارس کم برخوردار استان آذربایجان غربی با حضور مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 تهران و مسئولان این منطقه در اردیبهشت 97 انجام شد و ضمن بازدید از 2 شهر مهاباد و میاندوآب، وضعیت 10 مدرسه مورد بررسی قرار گرفت.
در سومین مرحله، با حضور مدیر آموزش و پرورش منطقه یک تهران و مسئولان این منطقه در استان سیستان و بلوچستان، 10 مدرسه از شهرستان های نصرت آباد- خاش و میرجاوه این استان شناسایی شد.
در چهارمین مرحله، مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش، مدیر آموزش و پرورش منطقه 6 تهران و مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش تهران با سفر به استان خوزستان، از 2 ناحیه این استان مشتمل بر 14 مدرسه بازدید کردند.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.