علی پیرحسین‌لو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درخصوص نحوه دریافت این کارت بلیت های حمل و نقل عمومی رایگان، افزود: در ابتدا باید خبرنگار بودن شخص اثبات شود و شیوه آن تقریبا شبیه همان چیزی است که برای طرح ترافیک از خبرنگاران خواسته شد (معرفی‌نامه از رسانه مشغول به کار، بیمه خبرنگاری، کارت خبرنگاری یا ارائه 10 اثر).
وی با بیان اینکه کارت‌های رایگان یکساله حمل و نقل عمومی به 2 گروه از خبرنگاران تعلق می‌گیرد، گفت: دسته اول از این افراد به دلیل اتمام سهمیه، طرح نگرفتند و دسته دوم خبرنگاری هستند که خودروی شخصی نداشته یا تمایلی به گرفتن طرح ترافیک ندارند اما مایل به دریافت کارت بلیت مترو هستند.

* افزایش 15 درصدی تقاضای تاکسی در محدوده طرح ترافیک
پیرحسین‌لو همچنین اجرای طرح ترافیک جدید را در کاهش بار ترافیک محدوده طرح موثر دانست و گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که طی 2 هفته گذشته حدود 8 درصد میزان تردد در کل ساعات و در تمامی محدوده طرح ترافیک کاهش پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: یکی از اهداف اجرای طرح ترافیک جدید این بود که بار تردد در ساعات پیک ترافیک صبحگاهی در محدوده طرح به ساعات غیر پیک منتقل شود که امروز این هدف با کاهش 15 درصدی ترافیک در ساعات اوج، محقق شده است.
مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بار ترافیک پس از ساعت 10 صبح در محدوده طرح ترافیک هنوز کاهش پیدا نکرده است، گفت: با توجه به اینکه زمان اجرای ارشادی طرح ترافیک جدید پایان یافته مسلما در نیمه اول خرداد کاهش ترافیک محسوس تر خواهد بود.
به گفته وی، از ثمرات اجرای طرح ترافیک جدید رشد 15 تا 20 درصدی تقاضای تاکسی و کاهش سه دقیقه ای زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌ها در محدوده طرح است.

* توزیع بیش از 10 هزار کارت شناور در سال 96
پیرحسین‌لو در خصوص صدور کارت‌های شناور طرح ترافیک نیز گفت: 10 هزار و 700 کارت شناور در سال 96 صادر شده بود که پس از انتخاب «پورسید آقایی» به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران 642 کارت باقی مانده از این تعداد باطل شد.
وی به تخلفات صورت گرفته در موضوع کارت های شناور اشاره و تصریح کرد: در گذشته با ازای یک کارت سه خودرو همزمان وارد محدوده طرح ترافیک می شد و تخلف بزرگتر این بود که کارت‌های شناور طبق مصوبه شورای شهر قیمت داشت اما برخی از این کارت ها به شیوه رایگان یا هدیه به برخی افراد تعلق می گرفت.
به گفته پیرحسین لو، قیمت مصوب کارت های شناور برای دستگاه‌ها و نهادهای خاص در سال گذشته 4 میلیون و 800 هزار تومان و برای افراد حقیقی تا سقف 8 میلیون تومان بود اما این کارت ها به یک هدیه تبدیل شده بود و در بازار سیاه خرید و فروش می شد.
وی با بیان اینکه امسال شهرداری تهران قصد نداشت کارت شناوری صادر کند،گفت: به درخواست برخی نهادها کارت های شناور صادر، نام آن به مجوز سیار تغییر کرد و مقرر شد که قیمت ارائه شده با قیمت طرح ترافیک عادی تفاوتی نداشته باشد.
مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه امسال حدود 300 الی 400 مجوز سیار صادر و در اختیار نهادها قرار گرفته است، افزود: در واقع شرط شهرداری این بود که رانت خاصی برای آنها در نظر گرفته نشود و هم اکنون نیز قیمت مجوزهای سیار با طرح های عادی یکسان است.
پیرحسین‌لو با بیان اینکه سازو کار استفاده صحیح از کارت‌های شناور امسال در نظر گرفته شده است، افزود:‌ امسال در یک روز بیش از یک خودرو به وسیله این کارت‌ها نمی‌تواند وارد محدوده طرح ترافیک شود.
مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص خرید و فروش مجوز های سیار در برخی سایت ها نیز گفت: استفاده از این کارت‌ها به هیچ وجه رایگان نیست و توزیع‌ آنها همانند طرح ترافیک‌های عادی خواهد بود و شهروندان نسبت به این مساله آگاه باشند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.
به گزارش ایرنا، طرح جدید ترافیک شهر تهران از روز شنبه 15 اردیبهشت ماه اجرایی شد.
در طرح جدید ترافیک، دیگر مجوز سالانه ورود به محدوده طرح با دریافت مبلغ کلی در ابتدای سال صادر نمی شود و متقاضیان باید روزانه نسبت به اخذ مجوز ورود به این محدوده در شهر تهران اقدام کنند.
در شرایط کنونی 2 طرح محدوده «ترافیک» و «زوج و فرد» در شهر تهران اجرا می شود که ورود به محدوده ترافیکی منوط به داشتن مجوز روزانه و ورود به محدوده طرح زوج و فرد براساس رقم سمت راست پلاک خودروهاست.
زمان اجرایی روزانه طرح جدید ترافیک 6:30 تا 19 است و ضمن اینکه روزهای پنجشنبه نیز طرح های ترافیکی(ترافیک و زوج و فرد) اجرا نخواهد شد.
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.