به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدحسن محمدی روز پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی وقوع سرقت منازل مسکونی در شهرستان دماوند، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران مبارزه با سرقت قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در یک عملیات ضربتی 2 متهم به سرقت دستگیر و جهت تحقیقات تحویل پلیس آگاهی شدند ، افزود: متهمان در مواجه با مدارک و مستندات موجود لب به اعتراف گشودند و به 15 فقره سرقت منزل اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان دماوند در ادامه گفت: سارقان، تحت عنوان کارگران باربری زنگ منازل را می زدند و پس از اطمینان از خالی بودن منزل مسکونی، از طریق بالکن فاقد حفاظ وارد شده و سرقت می کردند.
سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه در این خصوص سه نفر از مالخران شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی دستگیر شدند، گفت: متهمان با صدور قرار بازداشت قانونی به زندان منتقل شدند.
فرمانده انتظامی دماوند همچنین از دستگیری 2 کیف قاپ حرفه ای در بخش رودهن خبر داد، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کیف قاپی در سطح حوزه بخش رودهن، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت و در یک عملیات پلیسی، متهمان دستگیر شدند.
سرهنگ محمدی تصریح کرد: پس از انتقال متهمان به یگان انتظامی، آنان منکر ارتکاب هرگونه بزه شدند اما در پی تحقیقات پلیسی و در مواجهه با ادله و مستندات و همچنین شناسایی توسط شکات و شهود، لب به اعتراف گشودند و به 7 فقره سرقت کیف قاپی در بخش رودهن اعتراف کردند.
وی با بیان اینکه از متهمان تعدادی اموال مسروقه کشف و تحویل مالباختگان داده شد ، گفت: متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان دماوند همچنین از دستگیری 2 نفر سارق اماکن خصوصی با 13 فقره سرقت خبر داد و گفت: متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
سرهنگ محمدی با بیان اینکه طی تجزیه و تحلیل های صورت گرفته و پایش دوربین های مداربسته منازل مشخص شد که سارقان اقدام به سرقت منازلی می کردند که پنجره های آنان فاقد حفاظ بوده ؛ از این رو به شهروندان توصیه کرد که منازل مسکونی خود را به وسایل حفاظتی مناسب مجهز کند.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران واقع شده است.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.