پیمان قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نمایشگاه مطبوعات هشت سال دوران دفاع مقدس برای نشان دادن حماسه بزرگ رزمندگان ایرانی در روز سوم خرداد ماه و شجاعت، دلیری و ایثار این رادمردان در سرای محله خانی آباد جنوبی برگزار می شود.
وی با تاکید براهمیت زنده نگهداشتن نام شهدا بیان کرد: تجلیل از خانواده های شهدا به ویژه شهدای عملیات بیت المقدس با حضور شهرداران نواحی پنجگانه و رؤسای ادارات اجتماعی از برنامه های پیش بینی شده در این ایام است.
قربانی خاطر نشان کرد: مراسم بزرگداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر همراه با سخنرانی و تجلیل از ایثارگران منطقه در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) توسط پایگاه شهید رجایی شهرک گلریز برگزار می شود.
شهردار منطقه 19 یادآور شد: به منظور پاسداشت ارزش های دفاع مقدس مراسم غبار روبی و عطرافشانی شهدا در مزار شهدای گمنام بوستان شقایق، امام خمینی (ره) ،22 بهمن و دانشگاه فنی دختران دکتر شریعتی نیز از دیگر برنامه های این ایام است.
وی اکران فیلم با موضوع دفاع مقدس در سرای محله خانی آباد جنوبی، برپایی ایستگاه صلواتی در مزار شهدای بوستان شقایق، برگزاری کارگاه آموزشی با محوریت سوم خرداد و فتح خرمشهر در سرای محله عبدل آباد، پخش مستند تلویزیونی در سرای محلات ناحیه سه ، برگزاری مسابقات ورزشی در اداره اجتماعی ناحیه پنج، آذین بندی و فضاسازی را از دیگربرنامه های پیش بینی شده به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، آزادسازی خرمشهر یکی از مهمترین اهداف عملیات بیت المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱صورت گرفت.این عملیات توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفت.
فتح خرمشهر بازتاب جهانی داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر از نظر سیاسی تکیه‌ گاهش را برای مذاکره از دست داد. این واقعه از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود. به همین دلیل از آن روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.