داود رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا علت اصلی پایین بودن تولید برق در کشور را کاهش نزولات آسمانی عنوان کرد و افزود: بخش عمده تولید برق کشور توسط نیروگاه های برق آبی تولید می شود که امسال به دلیل کاهش بارش های آسمانی و آب پشت سدها موجب کاهش تولید برق در کشور شده است.
وی ادامه داد: این شهرستان دارای 299 هزار مشترک برق در شهرهای ری، کهریزک، حسن آباد و خاوران است.
وی تصریح کرد: این میزان مشترک شامل 216 هزار بخش خانگی، 20 هزار و 280 عمومی، یک هزار و 203 کشاورزی، هشت هزار و 855 صنعتی، 50 هزار و 855 مشترک تجاری و سه هزار و 116 کنتور روشنایی معابر عمومی است.
رحیمی با بیان اینکه 70 درصد مشترکان برق این شهرستان خانگی هستند، اظهار کرد: مصرف بی رویه مشترکان خانگی باعث قطع برق صنایع تولیدی و کارخانه ها می شود که این امر موجب ضرر و زیان اقتصادی به واحدها تولیدی می شود.
وی در ادامه به وضعیت شبکه توزیع برق شهرستان ری پرداخت و عنوان کرد: تلفات برق در شبکه توزیع به دلیل فرسودگی، طول میسر و عدم کیفیت مناسب شبکه صورت می گیرد که استاندارد آن بین پنج تا 6 درصد است ولی در شهرستان ری حدود 11 درصد است.
رحیمی در پایان یادآور شد: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکلی از جمله باز بودن درب پست های زمینی و هوایی، برق گرفتگی و هر گونه تخلف می توانند با شماره 3512 تماس بگیرند و گزارش های خود را به اداره برق منطقه شهرری اعلام نمایند.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.