به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران، محمد قائمی با بیان اینکه طی 3 ماه گذشته هجمه‌های بسیاری که عمدتا ناشی از گمانه‌زنی افراد غیرمسئول و انتشار اخبار نادرست و غیرموثق بود، علیه صندوق شکل گرفته است ، افزود: پس از دریافت این گزارش کمیته‌ای به منظور پیگیری و تببین راهبردهای حقوقی و قضایی لازم تشکیل شد.
وی اظهار کرد: هیات مدیره این صندوق مکلف است در راستای صیانت از دارایی اعضاء و سپرده‌گذاران موارد قابل پیگرد را به طور جدی از مراجع نظارتی و قضایی پیگیری کند.

*تعیین تکلیف بدهی مالیاتی و بانکی
مدیرعامل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری در خصوص وضعیت مالی صندوق تصریح کرد: موسسه و شرکت‌های تابعه آن تا بهمن ماه سال گذشته 344 میلیارد ریال بدهی قطعی شده مالیاتی داشته که در همین ارتباط مذاکراتی به منظور کاهش بدهی ها از یک طرف و پرداخت اقساطی بخش دیگر صورت گرفته است.
وی یادآور شد: طی 3 ماه گذشته اکثر دیون سررسید شده مالیاتی پرداخت شده تا اخلالی در روند کاری صندوق و شرکت‌های تابعه آن ایجاد نشود.
قائمی همچنین با اشاره به تسهیلات دریافتی صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران و شرکت‌های تابعه آن از سه بانک شهر، دی و تجارت گفت: تصمیم‌گیری‌های لازم برای تسویه بدهی این بانک‌ها صورت گرفته و مصوبات هیات مدیره در این رابطه در حال پیگیری است.
به گفته وی در این رابطه جلسه هیات مدیره برای تسویه بدهی بانک دی برگزار شده است و مصوبات آن در حال پیگیری است.
وی خاطرنشان کرد: هیات امنای صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران اواسط آبان96 منصوب و با انتصاب هیات مدیره در بهمن ماه سال 96 فعالیت تیم مدیریتی جدید در راستای صیانت از دارایی‌ اعضا و سپرده‌گذاران و ساماندهی وضعیت اقتصادی صندوق آغاز شد.
مدیرعامل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران با بیان اینکه اولویت نخست هیأت مدیره تسویه دیون اعضای بازنشسته و قطع همکاری شده است افزود: در طول این مدت مطالبات بازنشستگان تا پایان دی ماه تسویه شد.

*چابک‌سازی شرکت‌های تابعه
مدیرعامل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری همچنین از کوچک و چابک سازی فعالیت‌های این موسسه و شرکت‌های تابعه آن خبر داد و گفت: این اقدام در راستای اصلاح ساختار و صرفه‌جویی در منابع صورت گرفت و بر این اساس تمامی واحدهای صف و ستاد صندوق ذخیره در ساختمان مرکزی متمرکز شدند.
وی با بیان اینکه تمرکز شرکت‌ها در ساختمان مرکزی با نقل و انتقال شرکت‌های گنجینه آتیه کیش و گوهر یاران خدمات پویا عملی شده است، تصریح کرد: با ساماندهی نیروی انسانی اعم از نیروهای مامور از شهرداری و بازنشسته، علاوه بر صرفه‌جویی قابل ملاحظه در هزینه‌های اداری و تشکیلاتی که سالانه بیش از 100 میلیارد ریال برآورد می‌شود، ساختمان شماره دو صندوق نیز به دارایی مولد تبدیل شد.
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.