ابوالفضل خلیل پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش بینی شده است که 35 هزار تن جو از مزارع شهرستان ری برداشت شود که نسبت به سال گذشته حدود پنج تا 10 درصد افزایش تولید خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه بیشترین میزان کشت جو در بخش حسن آباد فشافویه انجام شده است، افزود: نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی و ارائه مشاوره به کشاورزان، استفاده از نهاده های استاندارد در زمان کشت و بارندگی های مناسب بهاری از عواملی هستند که باعث افزایش تولید نسبت به سال گذشته شده است.
خلیل پور ادامه داد: کشت جو در شهرستان ری به صورت آبی است و در حال حاضر کمباین ها برداشت جو در بخش حسن آباد فشافویه مستقر شده اند.
وی قیمت تضمینی خرید هرکیلوگرم محصول جو در سال جاری را 13 هزار ریال اعلام کرد و گفت: قیمت محصول جو در بازار آزاد بالاتر از قیمت مصوب دولت است و کشاورزان به احتمال زیاد در بازار آزاد محصولاتشان را به فروش برسانند.
خلیل پور یادآور شد: شهرستان ری رتبه اول تولید گندوم و رتبه دوم تولید جو را پس از شهرستان ورامین دارد.
شهرستان ری با 11 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی ، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند، این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران را دارد.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.