محمدرضا یوسفی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دولت و تمامی دستگاه های اجرایی شهرستانی و استانی، بیشترین حمایت از کارخانه وارنا را داشته اند ولی سوء مدیریت باعث شده تا حمایت ها به افزایش فعالیت و رفع مشکلات منجر نشود.
وی گفت: کارخانه وارنا تسهیلات بسیار خوبی را از دولت و سیستم بانکی دریافت کرده، دستگاه های اجرایی نظیر آب، برق و گاز خدمات خوبی به آن ارائه داده و نسبت به وصول مطالبات میلیاردی خود اقدام نکرده اند با این وجود ، مسئولان این کارخانه نتوانسته اند از این خدمات به منظور رفع مشکلات این واحد تولیدی استفاده کنند.
فرماندار ورامین افزود: کارخانه وارنا برند جهانی است و سال گذشته بسیاری از محصولات آن به سایر کشورها صادر می شد ولی سوء مدیریت باعث شد تا امروز این کارخانه فقط با 2 تن شیر ورودی کار کند و بسیاری از کارگران آن تعدیل شده اند.
وی بیان کرد: بارها به مالک کارخانه اعلام کرده ایم که اگر روند فعالیت کارخانه به این صورت ادامه پیدا کند ، این واحد بزرگ تولیدی سالانه 50 میلیاد تومان ضرر می دهد.
فرماندار ورامین تصریح کرد: سال گذشته دامداران ورامین حدود 2 میلیارد و 300 میلیون تومان از کارخانه طلبکار بودند و دیگر شیری به کارخانه نمی دادند ولی با وساطت و برای این که چرخ کارخانه بچرخد ، از آن ها خواستیم که کار تحویل شیر را ادامه دهند ، اقدامی که باعث شد امروز مطالبه دامداران به بیش از 8 میلیارد و 800 میلیون تومان برسد.
یوسفی گفت: برای رفع مشکلات این کارخانه ، 11 جلسه با دستگاه ها و شرکت های مختلف قدرتمند در امر لبنیات برگزار شد ولی بی صداقتی از سوی برخی از مسئولان کارخانه باعث شد تا این جلسات به نتیجه مطلوب ختم نشود.
یوسفی تصریح کرد: کارخانه وارنا سرمایه ملی است و همه آن به مالک تعلق ندارد و نباید اجازه داد تا سوء مدیریت این کارخانه به تعطیلی بکشاند.
نماینده دولت در ورامین تصریح کرد: در استانداری تهران نیز اعلام کردیم که اگر عوامل پیدا و پنهان که به ظاهر برای آن دلسوزی می کنند از این کارخانه فاصله بگیرند و مالک را با پیشنهاد های مختلف وسوسه نکنند می توان در کمترین زمان ممکن مشکل این واحد تولیدی را در شهرستان حل کرد.
وی گفت : در شهرستانی که سالانه 140 هزار تن شیر تولید می شود ، فعالیت کارخانه شیر وارنا اولویت اصلی مسئولان است.
کارخانه شیر وارنا در سال 1386 به عنوان بزرگترین واحد تولیدی لبنیات با ظرفیت روزانه 100 هزار تن محصولات لبنی فعالیت خود را درورامین آغاز کرد.
پس از 5 سال از راه اندازی این کارخانه ، مالک اصلی کارخانه فوت کرد و با مرگ وی ، فعالیت کارخانه سیر نزولی را آغاز کرد تا جایی که بسیاری از کارگران اخراج شده و تولید به حداقل ممکن رسید.
طی ماه های اخیر ده ها نفر از کارگران این کارخانه برای دریافت حقوق و مزایای خود مقابل درب کارخانه و فرمانداری شهرستان ورامین تجمع کرده و خواستار رسیدگی مسئولان به مشکلاتشان شدند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.