محمد حسین تاجیک روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: یکی از موانع توسعه کشاورزی در شهرستان ورامین ، کمبود منابع آبی است به گونه ای از 80 هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت شهرستان ، تنها 38 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.
وی اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های دولت های یازدهم و دوازدهم در توسعه فعالیت بخش کشاورزی و مدیریت منابع آب ، توسعه آبیاری های نوین از قبیل آبیاری قطره ای، بارانی و میکرو است، طرحی که اجرای آن هیچ گونه محدودیتی در تأمین منابع مالی ندارد.
تاجیک اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته ، 17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورامین زیر پوشش آبیاری نوین قرار دارد و طبق برنامه ریزی، سالانه دو هزار هکتار دیگر به اراضی مجهز به سیستم های نوین آبیاری ورامین افزوده می شود که این مهم باعث بهره وری هر چه بیشتر آب موجود در شهرستان می شود.
وی گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته و بر اساس برنامه از پیش تدوین شده ، خرده مالک ها نیز می توانند با تجمیع اراضی خود نسبت به تجهیز اراضی خود به سیستم های نوین آبیاری اقدام کنند.
مدیر جهاد کشاورزی ورامین تصریح کرد: با اجرای سیستم های نوین آبیاری، استخرهای دومنظوره ای در اراضی کشاورزی احداث می شود که از این استخرها علاوه بر ذخیره آب به منظور پرورش ماهی نیز استفاده می شود.
تاجیک گفت : سالانه 60 هزار کیلوگرم ماهی از استخرهای دو منظوره شهرستان ورامین تولید می شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.