به گزارش ایرنا، در شصت و پنجمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران محمد علی افشانی شهردار جدید پایتخت در صحن علنی شورا و در مقابل نمایندگان شهروندان پایتخت گفت: به عنوان شهردار سوگند یاد می کنم که در اجرای تمامی ماموریت های محوله خدا را شاهد و ناظر بر اعمال و رفتار خویش بدانم و با انتخاب مدیران امین، پاکدست و شایسته تجربه خود را بکار گیرم و شرایط مناسب توسعه پایدار شهری را فراهم کنم.
افشانی قبل از قرائت سوگندنامه طی سخنانی تاکید کرد: مسئولیتم سنگین تر شد چرا که 19 نفر از 21 اعضای شورای شهر به من رای دادند و از امروز همه ما در کنار هم باید برای ارتقای کیفیت زندگی مردم و رضایتمندی شهروندان تلاش کنیم.
وی در ادامه از خدمات نجفی در دوره تصدی پست شهردار تهران و حسنی مکارم به عنوان سرپرست شهرداری در دوره گذار تقدیر و تشکر کرد.
افشانی با بیان اینکه خوشحالم که دوره آغاز مسئولیتم با حماسه 29 اردیبهشت مصادف شد، گفت: این روزها یادآور حماسه ای است که سرنوشت شهر تهران به دست کسانی سپرده شد که به لحاظ فکری و عملکرد مورد تایید مردم هستند.
شهردار تهران افزود: باید با عمل خویش قدردان شهروندان تهرانی باشیم و با خود و خدای خود عهد کنیم که منافع مردم را بر منافع خود، حزب و جناح خود ارجح دانسته و برای خدمت به کردن تلاش کنیم .
افشانی تاکید کرد:حاکمیت قانون، رعایت حقوق انسانها و تعامل منهای تحمیل اصول مدیریت من است و یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام شود این است که به عدالت رفتار کنیم.
وی خاطر نشان کرد: تهران مشکلات عدیده دارد که رفع آن بدون تعامل و هماهنگی ذی نفعان میسر نیست و در این راه همه نقش آفرینان در تهران باید در کنار هم قدم بردارند.
شهردار تهران با بیان اینکه بیمار را نا امیدی از پا در می آورد، گفت: امیدواریم قدم‌های اساسی برای رفع مشکلات مردم برداریم و کارنامه قابل قبولی که مورد رضایت شهروندان باشد را از خود باقی بگذاریم.
به گزارش ایرنا، پس از استعفای محمدعلی نجفی از پست شهردار تهران، بیست و سوم اردیبهشت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 19 رای «سید محمدعلی افشانی» را به عنوان سیزدهمین شهردار پایتخت(بعد از انقلاب اسلامی) انتخاب کردند.
تهرام/7244/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.