ابوالفضل خلیل پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تنها 10 هکتار گلخانه در شهر حسن آباد احداث شده است که سعی داریم این سرانه پایین را تا سال 1400 به 300 هکتار افزایش دهیم.
وی افزود: با احداث فضاهای کشت گلخانه ای، راندمان مصرف آب 90 درصد کمتر و تولید محصول 10 برابر بیشتر می شود.
وی تصریح کرد: در هر هکتار فضای گلخانه ای به راحتی می توان 600 تن محصول برداشت کرد و با احداث فضاهای گلخانه ای در هر هکتار هشت شغل مستقیم و 10 شغل غیرمستقیم ایجاد می شود.
خلیل پور با تاکید بر توجه ویژه وزارت جهادکشاورزی به کشت گلخانه‌ای به خاطر مزیت های آن، افزود: حتی اصلاح ساختار گلخانه های قدیمی مورد توجه این وزارتخانه است زیرا برخی از این گلخانه ها سامانه های گرمایشی و سرمایشی به روز ندارند و برخی تجهیزات آن نیز مکانیزه نیست که نیاز به رسیدگی دارد.
وی در ادامه یادآور شد: با توجه به شوری آب این منطقه سعی داریم تا تولید ماهیان شور پسند را نیز در این منطقه رونق دهیم که در منطقه حسن آباد ظرفیت های خوبی در این زمینه وجود دارد.
شهرستان ری با 11 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی ، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند، این شهرستان دارای رتبه اول در تولیدگندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران را دارد.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.