به گزارش ایرنا ، سید حسین نقوی حسینی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین گفت: شکست داعش در منطقه باعث خشم شدید مستکبرین جهان به سرکردگی آمریکا و اسرائیل شد و خروج آمریکا از برجام عکس العمل طبیعی در برابر این امر بود.
وی اظهار کرد: مردم ایران با شکست داعش در منطقه موفق شدند تا ریشه فتنه آمریکایی، اسرائیلی و عربی را در منطقه خشکانده و دست آنان را از این منطقه کوتاه کنند.
وی مهمترین علت تشکیل گروه های تروریستی داعشی تکفیری در منطقه را مقابله در برابر محور مقاومت اعلام کرد و افزود: هزینه های سنگینی که استکبار برای راه اندازی این گروه های تروریستی پرداخت کرد به خاطر مقابله با محور مقاومت و ایستادگی در برابر ایران اسلامی است که چیزی جز شکست نصیب آن ها نشد.
نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمنان اسلام تصور می کردند که با وجود داعش می توانند سوریه، لبنان، عراق، فلسطین، ایران، افغانستان و پاکستان را به سوی وهابیت هدایت و شیعه را از صحنه خارج کنند ولی با مقاومت مردم سوریه و عراق و پشتیبانی مردم ایران ، این توطئه با شکست مواجه شد.
نقوی با بیان این که برخی از افراد اظهار می کنند که سوریه ، عراق و لبنان ارتباطی با ایران ندارد اظهار کرد: این واقعیتی است که مدافعان حرم ریشه داعش را در سوریه نمی خشکاندند ، امروز مجبور بودیم در کوچه پس کوچه های شهرها با آن ها مقابله کنیم .
وی تأکید کرد: جنگ ما در سوریه برای حفظ ایران و انقلاب اسلامی بود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت : شهدای مدافع حرم از کیان ، ناموس و عزت ایران اسلامی و کشور اهل بیت دفاع کرده و جان خود را از دست دادند.
وی با اشاره به خروج آمریکا از توافق برجام گفت: آمریکا توافق بین المللی برجام که مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی بود را زیر پا گذاشت هر چند که رهبر معظم انقلاب بارها حتی در حین مذاکرات غیر قابل اعتماد بودن آمریکا را گوشزد کردند.
نقوی افزود :آمریکا در طول 2 سال و 4 ماهی که در برجام بود، نه تنها به تعهدات خود عمل نکرد، بلکه بارها آن را نقض کرد.
وی تأکید کرد: آمریکا هیچ گاه به برجام پایبند نبود و با خروج خود ، تکلیف ایران را به طور کامل روشن کرد.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.