به گزارش ایرنا، محمد مهدی تندگویان در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان تهران با بیان اینکه ارائه مشاوره به جوانان از آسیب های آنان کم خواهد کرد افزود: بررسی فعالیت مراکز مشاوره طلاق در کشور نشان می دهد با 10 درصد کاهش طلاق مواجه هستیم و بدانیم طلاق، آسیبی است که تبعات بد و جبران ناپذیری دارد و باید از زمان ها و فرصت هایی که دستگاه ها در اختیار دارند حداکثر استفاده به کار گرفته شود.
وی بر تلاش همه مدیران برای بهره گیری از ظرفیت 2 هزار تشکل مردم نهاد جوانان شهر تهران در رفع مشکلات تاکید کرد.
تندگویان با بیان اینکه استان تهران باید الگوی سایر مناطق کشور باشد افزود: متاسفانه هم اکنون هیچ ساختاری برای بهره گیری از این ظرفیت عظیم وجود ندارد.
وی ادامه داد: هم اکنون حدودا 100 تشکل فعال هستند و بقیه به حالت تعطیل درآمده اند که این امر قابل پذیرش نیست.
تندگویان گفت: یکی از حوزه هایی که میتوان از این جوانان استفاده کرد بخش کمک به فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا است که گردش مالی آن سالانه 3 هزار میلیارد تومان است ضمن اینکه درآمد 20هزار میلیارد تومانی شهرداری می تواند به این نهادها نیز تعلق یافته و جوانان را بهره مند کند.
وی با تاکید بر واگذاری فعالیت های نهادها به سازمان های مردم نهاد متعلق به جوانان گفت: تشکل های مردم نهاد در عرصه های مختلف پژوهشی، عمرانی، اجتماعی و بسیاری از بخش ها فعال هستند.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: نیاز است در استان تهران چند خانه جوانان شکل بگیرد و سرای محله ها هم امکانات خوبی برای ارائه خدمت دارند که تشکل ها می توانند از ظرفیت آن استفاده کننند.
نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان تهران به ریاست مقیمی استاندار تهران برای بررسی و رفع مشکلات و مسائل جوانان امروز برگزار شد.
تهرام/6139 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.