به گزارش ایرنا ، علیرضا کارگری روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار کرد: قرچک تنها شهرستانی است که حوزه روستایی آن به طور کامل تحت پوشش آب و فاضلاب شهری است و از این نظر ، کیفیت آب شهری و روستایی آن از وضعیت مناسبی برخوردار است.
وی تصریح کرد: شهرستان قرچک به دلیل واقع شدن در منطقه گرم و خشک ، از کمبود منابع آبی رنج می برد و تنها راه برون رفت از بحران کمبود آب ، مدیریت مصرف این مایه حیات است.
کارگری گفت :بر اساس استانداری ملی ، میزان مصرف آب خانگی در حوزه شهری 150 لیتر به ازاء هر نفر در شبانه روز و در ایام خشکسالی 120 تا 140 لیتراست که این میزان در شهرستان قرچک 164 لیتر است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی تهران گفت : 30 درصد مصارف آب خانگی در حمام ، 30 درصد در ظرف‌شویی و40 درصد شرب و سایر مصارف است و با صرفه جویی در مصرف هر یک از حوزه ها می توان در مصرف آب صرفه جویی کرد.
وی با اشاره به لزوم بازچرخانی آب و تصفیه فاضلاب خانگی برای استفاده در مصارف کشاورزی گفت :خط اصلی پروژه فاضلاب در مرکز شهر قرچک تا یک ماه آینده به اتمام رسیده و عملیات خط غربی آن به زودی آغاز می شودضمن آن که احداث تصفیه خانه به عنوان یکی از تکالیف شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران در حال اجرا است.
کارگری بیان کرد: با احداث تصفیه‌خانه شهرستان قرچک ، 53 میلیون مترمکعب فاضلاب شهری تصفیه می‌شود و می‌توان این پساب را در مصارف کشاورزی و صنعت استفاده کرد.
فرماندار قرچک نیز در این جلسه گفت : کاهش نزولات جوی و ورودی آب به شهرستان باعث شده تا سطح سفره های زیرزمینی قرچک به شدت افت کند.
مسعود مرسل پور افزود : با وجود شائبه هایی که برخی از افراد ایجاد کرده بودند ، بخشی از آب شرب شهرستان قرچک با همت دولت از حق آبه سد ماملو تأمین شده و بر اساس آزمایشات صورت گرفته کاملا بهداشتی است.
وی تأکید کرد: کمبود آب جدی است و گذر از این بحران به توجه ویژه تمامی مردم و مسئولان نیاز دارد.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 /1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.