به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی روز چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان تهران با بیان اینکه آمار بالای طلاق در استان تهران نگران کننده است و باید روی آن تامل کرد افزود: باید از روش های مختلف برای اقناع مردم و شرکت در جلسات مشاوره قبل از ازدواج استفاده کرد.
وی گفت: مشاوره از سوی افراد متخصص باعث کاهش آسیب در خانواده شده و مشکلات را کمتر می کند و توجه جوانان باید به این امر جدی باشد.
مقیمی خواستار مشارکت و هم افزایی نهادهای مختلف از جمله ارائه مشاوره و برگزاری دوره هایی از سوی نهادهایی از جمله بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، سازمان های مردم نهاد و اداره ورزش و جوانان شد.
وی گفت: همچنین کانون فرهنگی و هنری مساجد فضای خوبی برای راهنمایی و مشاوره به جوانان است ضمن اینکه وعاظ از فرصت ماه مبارک رمضان در مساجد برای مشاوره و راهنمایی جوانان به خصوص در موضوع ازدواج استفاده کنند.
مقیمی با بیان اینکه برای همه سنین فرزندان این کشور باید برنامه داشت افزود: با توجه به نزدیکی تابستان و فراغت بیش از یک میلیون و 200 هزار نوجوان و جوان باید برنامه های مناسب برای پرکردن این اوقات در نظر گرفت.
وی با بیان اینکه به مسائل باید نگاه ریشه ای داشت ادامه داد:آموزش زندگی بهتر باید از دوران مهد کودک و ابتدایی برای کودکان و نوجوانان برنامه ریزی شود تا در زمان شکل گرفتن شخصیت جوانان با آسیب ها مواجه نشویم.
مقیمی با اشاره به ٦٦ شورایی که به ریاست استاندار برگزار می شود عنوان کرد:اگر تصمیماتی که در همه شوراها گرفته می شود به موقع اجرایی شود شاهد بروز بسیاری از مشکلات و آسیبها نخواهیم بود.
استاندار تهران به ضرورت بکارگیری نیروی جوانان و بانوان در دستگاه های مختلف اشاره کرد و گفت:باید در استفاده از مدیران جوان که در خود مجموعه و سازمان رشد کرده و سلسله مراتب را گذرانده اند بهره برد ضمن اینکه برای بهره گیری از جوانان از بیرون با مشکلات مازاد بودن نیرو و موانعی که از گذشته ایجاد شده مواجه هستیم.
مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران و دبیر این نشست نیز در پایان در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این نشست تصمیمات خوبی برای استفاده از ظرفیت مشاوره های رفتاری و گفتاری نهادها و سازمان های مردم نهاد اتخاذ کرد افزود: دستگاه های شرکت کننده در این نشست گزارشی از فعالیت ها و عملکرد خود در این زمینه ارائه کردند.
رضا گل محمدی گفت: تلاش میکنیم با استفاده از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نهادهای ذیربط به موضوع ازدواج را مجاب و ملزم به ارائه مشاوره و اخذ گواهی هایی در این زمینه بکنیم.
وی ادامه داد: در این نشست بر استفاده از ظرفیت جوانان در بخش های مختلف نهادهای دولتی وغیر دولتی تاکید شد.
تهرام/6139 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.