به گزارش خبرنگار ایرنا؛ احمد تواهن روز سه شنبه در اولین همایش شهرداران شهرهای استان تهران که به میزبانی شهرداری اوشان، فشم و میگون در هتل جهانگردی میگون برگزار شد افزود: امسال قرار است 6 هزار هکتار فضای سبز در سطح استان ایجاد شود که شهرداریها باید نیمی از این فضای سبز را در شهرهای استان تهران ایجاد کنند.
وی تصریح کرد: در سال گذشته نیز 4 هزار و 800 هکتار فضای سبز در سطح استان تهران ایجاد شد که از این میزان یک هزار و 200 هکتار توسط شهرداریها ایجاد شد.
معاون استاندار تهران رعایت حقوق شهروندی و محیط زیست را 2 موضوع مهم عنوان کرد و افزود: شهرداران باید با اقدامات مناسب از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنند و برای رفاه حال شهروندان پروژه های مناسبی را احداث کنند.
وی همچنین بر تفکیک زباله از مبدا تاکید کرد و افزود: این طرح از نیمه دوم سال گذشته در 2 منطقه شهر تهران آغاز شده و قرار است این طرح امسال در بیشتر مناطق شهر تهران عملیاتی شود.
به گفته تواهن برای اجرای مناسب تفکیک زباله از مبدا نیاز به اطلاع رسانی و آموزش است تا شهروندان با اطلاعات مناسب اقداماتی را انجام دهند.

** سرانه فضای ورزشی در منطقه یک تهران 21 سانتی متر است
در ادامه این همایش فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: با ساخت و سازهای انجام شده در منطقه یک تهران در حال حاضر سرانه فضای ورزشی به ازای هر فرد 21 سانتی متر است.
سیاوش شهریور تصریح کرد: با ساخت و سازهای غیرمجاز و نداشتن برنامه مناسب برای اجرای برنامه های شاد و اثر بخش شهر را برای شهروندان به دور از آرامش و آسایش رقم زدیم.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری که نتواند شهری شاد، پرنشاط و شاداب را برای شهروندان رقم بزند باید از چرخه مدیریت شهری دور شود و باید شهرداران به سمت و سوی ایجاد فضایی نشاط آور برای شهروندان حرکت کنند.
در این همایش همچنین مسعود کرمزاده شهردار اوشان، فشم و میگون بر تقویت صنعت گردشگری تاکید کرد و افزود: با برنامه ریزی مناسب و رفع موانع سرمایه گذاران صنعت گردشگری را در شهرهای شمالی استان تهران تقویت کنیم.
تهرام/7243/1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.