سید احمد صفوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شستشوی فرش تمامی مساجد، نظافت پیرامون و مسیرهای منتهی به مراکز مذهبی، رسیدگی ویژه به پیام های مردمی محدوده پیرامونی مساجد از مجموعه اقداماتی بوده که مدیریت شهری برای استقبال از ماه مبارک رمضان انجام داده است.
وی در خصوص برنامه های مساجد در طول ماه مبارک رمضان نیز عنوان کرد: ویژه برنامه های فرهنگی در قالب انس با قرآن، محافل قرآنی و برنامه های فرهنگی متناسب با این ایام در مساجد و مراکز فرهنگی تدارک دیده شده است.
صفوی مساجد را پایگاه و سنگر مهمی برای مسائل اجتماعی و اعتقادی برشمرد و ادامه داد: فعالیت های فرهنگی در مساجد را باید به سمتی سوق دهیم تا حضور شهروندان و به ویژه جوانان در مساجد بیشتر شود.
وی تصریح کرد: مساجد علاوه بر انجام فرائض دینی باید به محلی برای شور و مشورت های مسائل اجتماعی تبدیل شوند تا این پایگاه همچون گذشته نقش اثرگذاری در تمام شئونات زندگی افراد جامعه داشته باشند.
صفوی با اشاره به اینکه شهرداری تهران همچون گذشته در راستای مسجد محوری حرکت و برنامه های اجتماعی و فرهنگی محلات را نیز با محوریت مساجد اجرا می کند، افزود: دیدار با نمازگزاران از دیگر برنامه های معمول است که در این دیدارهای چهره به چهره با نمازگزاران به حل و فصل و رسیدگی به درخواست های شهروندان نمازگزار نیز خواهیم پرداخت.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از 860 هزار نفر دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.