پریسا بیضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در جهت ترغیب و تشویق مردم برای بازدید بیشتر از آثار و اشیای با ارزش قدیمی و تاریخی خواهد بود.
بیضایی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 2هزار اثر مربوط به دوره صفوی تا معاصر در موزه فرش نگه داری می شوند گفت: ازاین تعداد تنها 200 عدد فرش، گلیم، تابلو فرش های نفیس و طرح های قدیمی در معرض دید عموم قرار دارند.
مدیر موزه فرش همچنین از برگزاری نشست شاهنامه خوانی به مناسبت هفته میراث فرهنگی توسط اساتید صاحب نظر امروز (دوشنبه ) در این مکان فرهنگی خبرداد و گفت: نشست های تخصصی در موضوعات تاریخ ایران با رویکرد طلیعه داران فرهنگ ایران و شاهنامه خوانی توسط امید شیوا و رضا میر مبین اساتید و پژوهشگران این عرصه برگزار شد.
وی اظهار کرد: همچنین در روز چهارشنبه ( 26 اردیبهشت ماه ) فرشی با قدمت یکصد سال مزین به تصویر میرزا کوچک خان جنگلی در موزه تخصصی پایتخت (موزه فرش) رونمایی می شود.
بیضایی عنوان کرد: این اثر ارزشمند توسط «ملا محمود مدیحی» از مدیحه سرایان کاشان که اشعاری را در وصف این آزادیخواه سروده، بافته شده است.
مدیر موزه فرش اظهار کرد: در حاشیه رونمایی از فرش میرزا کوچک خان جنگلی، نمایشگاه 30 فرش دوران قاجار تا معاصر مربوط به بافنده های کاشان در این محیط در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
همچنین وجیهه قاسمی مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اظهار کرد: به مناسبت هفته میراث فرهنگی در روز جمعه (28 اردیبهشت ماه ) بازدید عموم از موزه رضا عباسی در خیابان دکتر شریعتی- نرسیده به پل سیدخندان، موزه فرش خیابان کارگر شمالی- تقاطع دکتر فاطمی، موزه آبگینه خیابان سی تیر- قبل از تقاطع جمهوری، موزه نقاشی پشت شیشه در خیابان سعدی شمالی- خ برادران قاعدی- بعد از تقاطع شهید نور محمدی و موزه هنرهای ملی نیز در میدان بهارستان - ساختمان وزارت ارشاد از ساعت 9 تا 20 رایگان است.
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.