به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، محسن ولیئی در نشست خبری اظهار کرد: در جشن رمضان امسال بیش بینی شده که 2 هزار نفر هرشب از برنامه های جشن رمضان استفاده کنند و در حاشیه آن نیز مددجویان می توانند به مدت سی شب تولیدات خود به فروش برسانند.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران از اجرای طرح مصداق‌الجنه (کمک مسئولان) در ایام ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: این طرح همزمان با هفته اکرام از 15 تا 21 ماه رمضان برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در طرح مصداق‌الجنه سال گذشته بیش از ۱۱ هزار خانواده مورد بازدید قرار گرفتند ودر مجموع ۴۵۰ میلیون تومان کمک های نقدی اهدا شد.
ولیئی گفت: امسال این بازدید ها به 15 هزار مورد خواهد رسید.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران از اختصاص 3 میلیارد تومان اعتبار برای سبد کالا و غذای گرم بین نیازمندان در ماه رمضان خبر داد و گفت: سال گذشته در طرح ضیافت ماه رمضان غذای گرم و سبد کالا به ارزش 2 میلیارد و 500میلیون تومان میان یکصد هزار نیازمند توزیع شد .
مدیر کل کمیته امداد استان تهران یاد آور شد: یکی از برنامه های این نهاد حمایت از قشر نیازمند جامعه بوده تا بتوانیم مشکلات آنان را مورد رسیدگی قرار دهیم.

*20 webکیوسک در ماه مبارک رمضان رونمایی می شود
مدیرکل کمیته امداد استان تهران یکی از برنامه های این نهاد طرح جایگزینی صندوق های آهنی به جای الکترونیکی عنوان کرد و گفت: همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان 20 web کیوسک (پرداخت الکترونیکی)در مناطق پرتردد از جمله مراکز تجاری، ایستگاههای مترو، ایستگاههای اتوبوس درون و برون شهری جانمایی خواهد شد.
وی بیان کرد: با ایجاد این کیوسک ها، کمک های نقدی شهروندان به صورت الکترونیکی جمع آوری می شود.
ولیئی با اشاره به اینکه 40 هزار صندوق آهنی در سطح استان تهران وجود دارد گفت: در نظر داریم سالانه 20 درصد از صندوق ها آهنی را با روش نوین از سطح معابر جمع آوری کنیم.
وی خاطر نشان کرد که این طرح به مدت 5 سال ادامه خواهد داشت که تمام صندوق های آهنی از سطح معابر استان تهران جمع آوری می شود.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه یکی از برنامه ها این نهاد استفاده از فناوری ها نوین در پرداخت صدقات است اظهار کرد: مردم می توانند از طریق شماره تلفن 7355، اپلیکیشن سکه و درگاه بانک ملت، از طریق «ای تی ام» و خودپردازها، از طریق 125 هزار دستگاه pos، استقرار 3هزار صندوق در فروشگاهها و ادارات، از طریق سایت کمیته امداد، استقرار 200دستگاه صندوق الکترونیکی در ایستگاههای مترو و بی آرتی و استقرار کیوسک نیکوکاری در فرودگاهها کمک های خود را پرداخت کنند.

*یکهزار موسسه خیریه در استان تهران مورد ارزیابی قرار می‌گیرند
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به نظارت بر موسسات خیریه غیرمجاز گفت: طبق بازنگری در اساسنامه کمیته امداد در سال 94 ساماندهی و نظارت بر فعالیت خیریه‌ها به عهده کمیته امداد بوده که در همین راستا کارگروهی یکهزار موسسه در استان تهران مورد ارزیابی قرار می دهد.
ولیئی با بیان اینکه بیش از 100هزار خانوار تحت پوشش این نهاد خیرخواه می باشند افزود: 49 درصد افراد به دلیل فوت سرپرست، 26 درصد به علت طلاق، 16 درصد به علت ازکار افتادگی سرپرست، 3 درصد به علت بیماری سرپرست، 3 درصد به دلیل زندانی بودن و بقیه به دلایلی از جمله سرباز بودن، مفقودی و غیره تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.
تهرام/7247 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.