شهناز کریمی روز دوشنبه در حاشیه آیین اختتامیه مرحله استانی چهاردهمین مسابقات قرآن، عترت و نماز «مشکات» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مسابقات با توجه به ویژگی های دانش آموزان بانیازهای ویژه از مهرماه سال 96 در سطح مدارس و مناطق شهر تهران آغاز شد.
وی افزود: دانش آموزان با نیازهای ویژه در چهاردهمین مسابقات مشکات در گروه های کم بینا، نابینا، کم شنوا، ناشنوا، طیف اتیسم، کم توان ذهنی و معلول جسمی حرکتی و چند معلولیتی در رشته هایی از جمله حفظ قرآن، قرائت، تفسیر، ترتیل، تحقیق، احکام، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و انشای نماز با یکدیگر رقابت کردند.
کریمی با اشاره به برگزاری مرحله استانی مسابقات مشکات در اواخر فروردین ماه سال جاری گفت: در این مرحله، 455 دانش آموز با نیازهای ویژه؛ 223 دانش آموز دختر و 232 دانش آموز پسر شرکت کردند که از این دانش آموزان، 185 نفر برگزیده و به مسابقات کشوری راه پیدا کردند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، آشنایی دانش آموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم دینی و نهادینه کردن این مفاهیم میان این دانش آموزان، تقویت روحیه همدلی و مشارکت و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان را از جمله اهداف برگزاری مسابقات مشکات عنوان کرد.
کریمی با اشاره به حضور قابل توجه دانش آموزان اتیستیک در مسابقات مشکات افزود: امسال برای نخستین بار دانش آموزان اتیستیک حضور قابل توجهی در این مسابقات داشتند.
به گفته رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران،5 هزار و 500 دانش آموز با نیازهای ویژه در هفت گروه آسیب دیده بینایی، شنوایی، کم توان ذهنی، جسمی- حرکتی، اتیسم، چند معلولیتی و اختلالات یادگیری در مدارس خاص تحصیل و یکهزار و 100 دانش آموز با نیازهای ویژه به صورت تلفیقی و فراگیر در مدارس عادی تحصیل می کنند.
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.