به گزارش ایرنا ، عبدالصمد ارجمند روز دوشنبه در همایش مدیریت مصرف انرژی که در کانون ملائک قرچک برگزار شد اظهار کرد: یکی از راه های حرکت در حوزه عمران و آبادانی کشور، صرفه جویی در مصرف انرژی است و می توان از منابع مالی که از این محل نصیب کشور می شود، بسیاری از نیازهای کشور در حوزه عمران، بهداشت و درمان و سایر حوزه ها را برآورده کرد.
وی افزود: صرفه جویی و درست مصرف کردن یکی از مهمترین آموزه های دین مبین اسلام است و اگر تمامی اجزای جامعه از مردم تا مسئولان به این امر اهتمام نداشته باشند، نمی توان نتیجه مطلوب را به دست آورد.
ارجمند گفت: دولت های یازدهم و دوازدهم با برنامه ریزی منسجم در حوزه های مختلف مصرف انرژی توانسته است گام های اساسی در کنترل مصرف بیهوده انرژی بردارد و نتیجه آن را می توان در بخش های صنعت، کشاورزی مشاهده کرد و بازخورد مطلوب آن را در ادارات و مشترکین عادی قابل ارزیابی است.
مدیرکل انتقال و توزیع وزارت نیرو با اشاره به کمبود بارش نزولات جوی تصریح کرد: با توجه به این که همه ساله ماه های تیر و مرداد اوج مصرف انرژی در کشور محسوب می شود، مردم باید با همکاری و مصرف درست انرژی ، مسئولان را در تأمین میزان انرژی مورد نیاز در فصل تابستان یاری کنند تا با کمترین مشکل مواجه شویم.
وی تأکید کرد: خاموش کردن حتی یک لامپ اضافی در منزل می تواند وزارت نیرو را در تولید انرژی مورد نیاز یاری رساند.
فرماندار قرچک نیز در این همایش گفت: ایران با محدودیت منابع در تولید انرژی مواجه است و بهترین راه برای حل مشکل انرژی، مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف آن است.
مسعود مرسل پور اظهارکرد: این که دولت به مشترکین کم مصرف، مشوق هایی را در محاسبه هزینه مصرف انرژی ارائه می دهند به این دلیل است که همگان در این امر مهم مشارکت داشته باشند.
وی گفت: برخی از افراد، مصرف نکردن را نوعی صرفه جویی می دانند در صورتی که می توان با مدیریت مصرف، از انرژی موجود به بهترین شکل استفاده کرد.
فرماندار قرچک با بیان این که سال گذشته هیچ موردی از قطعی گاز ، آب و برق در این شهرستان صورت نگرفته از مردم خواست تا همچون سال های گذشته ، در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.