به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز یکشنبه در هفتاد و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با محوریت بررسی آسیب های اجتماعی در حوزه طلاق، گفت: آموزش های اصولی و عملی ازدواج اگر از سنین نوجوانی و در مراکز آموزشی آغاز شود به طور حتم موجب کاهش طلاق در میان زوجین جوان می شود.
وی تصریح کرد: مراکز آموزشی باید سرفصل های مهارت های زندگی را در برنامه های آموزشی خود قرار دهند و برنامه ویژه ای نیز برای زوجین در آستانه ازدواج داشته باشند.
وی ادامه داد: در این صورت است که کاهش آمار طلاق در جامعه موجب پایین آمدن بسیاری از معضلات اجتماعی مانند اعتیاد و فحشا می شود.
جمالی پور با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از بد اخلاقی های اجتماعی و فرهنگی حاکم در خانواده ها است، یادآور شد: اکنون و در آستانه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای پالایش روح و بازگشت انسان به معنویت است.
وی افزود: زیر ساخت هر اقدامی از جمله توسعه سیاسی و اقتصادی توجه به امر فرهنگ و آموزش است و بسیاری از اقدامات نیاز به هزینه و بودجه ندارد و با هماهنگی بین بخشی و هم افزایی ظرفیت ها قابل اجرا است.
امام جمعه شهرری و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری نیز در ادامه این جلسه گفت: سرچشمه بسیاری از نابسامانی های جامعه از خانواده آسیب پذیر و به دور از سبک زندگی دینی آغاز می شود و امروزه برنامه ریزی کلان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معضل طلاق بیش از گذشته احساس می شود.
حجت الاسلام سید علی شاهچراغی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی از جمله طلاق موضوع پیچیده و ناشناخته ای نیست که نتوان آن را حل کرد، افزود: ظرفیت های فرهنگی موجود در سطح شهرستان و کشور اگر به درستی مدیریت شوند به راحتی می توانند بخش عمده ای از این معضلات و مشکلات را بر طرف سازد.
هفتاد و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری امروز یکشنبه با محوریت «بررسی آسیب های اجتماعی در حوزه طلاق» به ریاست حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه، هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، قاضی مغربی رییس دانشگاه واحد یادگار امام خمینی(ره) و جمعی از مسئولان شهرستانی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
/6003/3218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.