به گزارش ایرنا محسن هاشمی روز سه شنبه در شصت و دومین جلسه شورا با حضور در جمع خبرنگاران افزود: برهمین اساس جلسات مشترک هم اندیشی اعضای شورا با 2 نامزد شهرداری به منظور بررسی برنامه های ارائه شده، برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: اعضای شورای شهر امروز سیدمحمدعلی افشانی و سمیع الله حسینی مکارم را به عنوان 2 گزینه نهایی شهرداری تهران انتخاب کردند.
هاشمی با اشاره به اینکه یکی از این 2 نامزد به عنوان شهردار تهران انتخاب می شود، افزود: با برگزاری جلسات هم اندیشی و بحث و بررسی اعضا، شهردار تهران در جلسه بعدی شورا و با رای اعضا انتخاب می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص میزان رای 2 نامزد انتخاب شده شهرداری، گفت: قرار نیست در خصوص تعداد آرا نامزدها صحبت کنیم و اعلام نام 2 نامزد انتخاب شده نیز بر اساس حروف الفبا بود.
هاشمی در خصوص شاخص های موردنظر برای انتخاب شهردار تهران نیز اظهار داشت: کارآیی، حفظ انسجام و داشتن نمایندگی بخش اصلاح طلبان و همچنین اجماع کلی در خصوص فرد منتخب از جمله معیارهای موردنظر برای انتخاب شهردار است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سئوال که چرا نامزدها براساس قرار قبلی معاونان خود را معرفی نکردند، گفت: این شرط برای نامزدها حذف شد.
هاشمی درباره این موضوع که برخی هنوز معتقد به شهردار شدن وی هستند، افزود: از آنها ممنونم و امیدوارم به آرزویشان برسند.
به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی 19 مرداد سال گذشته از سوی منتخبان شورای شهر به عنوان گزینه اصلی تصدی شهرداری تهران انتخاب و در 5 شهریور سال گذشته با حکم وزیر کشور به عنوان سیزدهمین شهردار پایتخت منصوب شد.
وی در آخرین روزهای اسفند در اقدامی غیرمنتظره با اعلام بیماری استعفای خود را تقدیم رئیس شورا کرد، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه (19 فروردین) در نخستین جلسه علنی سال 97 شورا، ضمن بررسی درخواست استعفای شهردار، استعفا را نپذیرفته و رد کردند.
با پذیرش استعفای نجفی، اعضای شورای شهر «سمیع الله حسینی مکارم» را به عنوان سرپرست شهرداری تهران منصوب کردند.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران هفت نفر شامل «سیدمحمدعلی افشانی، محمد ابراهیم انصاری لاری، محمود حجتی، سیدمحمود حسینی، سمیع الله حسینی مکارم، پیروز حناچی و حجت الله میرزایی» را به عنوان گزینه های اصلی تصدی پست شهرداری پایتخت انتخاب کردند که با اعلام انصراف انصاری لاری، میرزایی و حجتی، تعداد نامزدهای موردنظر شورا به چهار نفر رسید.
نامزدهای شهرداری تهران برنامه های خود برای مدیریت شهر را ارائه کرده و اعضای شورا نیز در نهایت با بررسی برنامه های ارائه شده 2 نفر را به عنوان نامزد اصلی شهرداری انتخاب کردند.
قرار است یکی از این 2 نفر با رای اعضای شورا به عنوان شهردار جدید تهران انتخاب شود.
تهرام/7244/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.