به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی کشور در مراسم تاسیس این دانشگاه در کهریزک با تاکید بر اینکه سالمندان و معلولان باید از آموزش ها و توانمندی های روز دنیا بهرمند شوند، اظهار کرد: با تاسیس این دانشگاه، اولین قدم را در جهت تربیت نیروهای کارآمد و ماهر در امر نگهداری سالمندان و معلولان در کشور برداشته شد.
محمدحسین امید به بالا رفتن سن امید به زندگی در کشور اشاره کرد و افزود: هم اکنون سن امید به زندگی در کشور بین 73 تا 76 سال است که وجود مددجویان آموزش دیده به صورت آکادمیک برای نگهداری از سالمندان امری ضروری است.
وی ادامه داد: متاسفانه در آموزش های آکادمیک حال حاضر دانشگاه های کشور، رشته ای خاص در مورد آموزش و نگهداری از سالمندان و معلولان وجود ندارد و از همین رو دانشگاه علمی کاربردی با همکاری موسسه خیریه کهریزک این اقدام مهم را آغاز کرده است.
امید با بیان اینکه دانشگاه علمی و کاربردی در 2 سال اخیر هیچ مرکز آموزشی را تاسیس نکرده است، اظهار کرد: این دانشگاه تنها مرکز آموزشی است که در این 2 سال مجوز فعالیت دریافت کرده است.
وی ادامه داد: این دانشگاه از این لحاظ که دانشجویان را با محیط واقعی کار و نگهداری از سالمندان و معلولان به طور همزمان در حین تحصیل آشنا می کند، از تمامی دانشگاه های کشور متمایز است.
رییس دانشگاه علمی کاربردی موسسه خیریه کهریزک نیز در ادامه این مراسم گفت: اغلب مدد جویان شاغل در موسسه خیریه کهریزک و سایر مراکز نگهداری سالمندان و معلولان به صورت سنتی آموزش دیده اند که جوابگوی نیازهای امروزی جامعه نیستند.
حسن احمدی افزود: مدیریت موسسه خیریه کهریزک از 2 سال گذشته اقدام به تاسیس دانشگاه عملی و کاربردی در این موسسه گرفت که از سال گذشته به صورت دوره های آموزشی پودمانی مددیار سالمندی آغاز شد.
وی ادامه داد: کلاس های دانشگاه جامع علمی و کاربردی موسسه خیریه کهریزک از سه ماه گذشته با 70 دانشجو و 6 استاد به صورت غیر رسمی آغاز به کار کرد و از امروز به صورت رسمی فعالیت خود را شروع کرد.
آسایشگاه خیریه کهریزک بنیادی است غیردولتی، غیرانتفاعی و مردمی که از 45 سال پیش، فعالیت خود را درخدمت رسانی به همنوعان نیازمند آغاز کرده است. این آسایشگاه با همت والای شادروان دکتر حکیم زاده از سال 1351 با مختصر امکانات ابتدایی و همراهی یاران وی با اسکان انگشت شمار سالمندان نیازمند و بی سرپرست، فعالیت خود را آغاز کرد.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.