به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی عصر سه شنبه در نشست اجرای طرح ساماندهی آب های سطحی آلوده جنوب تهران گفت: این کمیته کاری با محوریت آب منطقه ای تهران و با حضور دستگاه های دیگر از جمله شهرداری تهران، محیط زیست، صنعت و معدن و سازمان برنامه به صورت فعال و جدی اقدام کند.
وی با بیان اینکه روزانه آب قنات ها و چشمه های قدیمی تهران به همراه پساب های مختلف و انواع فاضلاب به جنوب تهران هدایت می شود گفت: در گذشته که جمعیت تهران کمتر بود از آب رودخانه ها برای کشاورزی استفاده می شداما امروز با افزایش جمعیت از آب پساب های تصفیه شده نیز درکشاورزی استفاده می شود.
مقیمی با طرح این موضوع که بهره مندی از آب های سطحی برای ذخیره در آب های زیرزمینی ضروری است گفت:جمع آوری روان آب ها و افزایش میزان آبهای زیرزمینی با توجه به جمع آوری آب های فضای سبزشهرداری ها می تواند در کنترل آب مؤثر باشد اما این موضوع مطرح است که در صورت استفاده از آبهای سطحی برای جلوگیری از فرونشست زمین باید تصمیماتی اتخاذ کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران نیز در این نشست با بیان اینکه هفت هزار 'رود دره 'در تهران وجود دارد افزود: ٤٠٠ میلیون مترمکعب پساب به جنوب تهران منتقل می شود.
خسرو ارتقایی گفت: روان آبهای سطحی تهران از2 منشأ شهری و کوهستانی است که ازطریق شاخه های سرخه حصار، نهر فیروزآباد و رودخانه کن خارج می شوند.
تهرام/6139/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.