به گزارش ایرنا، همایش ورزشی خانوادگی ورزشی «ورزش برای همه» با هدف گرامیداشت هفته جوان و نشاط و شادابی برای قشر نوجوان، سالمند و زنان تهران برگزار شد.
ابوالفضل ملاجفری معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در این همایش گفت: از مهم ترین برنامه و سیاست گذاری این نهاد تشویق مردم به ورزش همگانی و خانوادگی بوده و در برنامه ششم توسعه نیز نگاه ویژه ای به سطح سلامتی و توسعه ورزش شده است.
وی خاطر نشان کرد: اگر به نمودار توسعه ورزش همگانی نگاهی اجمالی بیندازیم باید گفت که از ابتدای دهه 80 میزان مشارکت مردم به ورزش همگانی پنج درصد بود و این درصد در حال حاضر به 20 رسیده است .
ملا جعفری ادامه داد: در نظر داریم تا این روند مشارکت مردم به ورزش همگانی را در برنامه ششم توسعه افزایش دهیم و در این زمینه امکانات و برنامه ریزی های خوبی برای فعالیت و حضور قشر جوانان، سالمند و زنان در بوستان ها و فضاهای سبز استان تهران دیده شده است.
معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان تهران تصریح کرد: آینده خوبی برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در استان تهران دیده می شود و امیدواریم بتوانیم روزانه نظاره گر فعالیت های ورزشی در سبد خانوارهای تهرانی باشیم.
همچنین سیدعلیرضا حسینی شهردار منطقه4 تهران در این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: توجه به ورزش باید در میان خانواده ها نهادینه شود و در این خصوص هدف شهرداری فراهم کردن فضاها و امکانات ورزشی لازم برای مردم است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر روزانه فعالیت ورزشی در 80 بوستان این منطقه انجام می شود و مقرر شده که برای تشویق خانواده ها به ورزش همگانی مراسمی تجلیل برگزار کنیم.
حسینی با بیان اینکه سرانه فضای سبز منطقه از استاندارد جهانی بالاتر بوده ولی سرانه ورزشی منطقه تهران مطلوب نیست خاطر نشان کرد: در این خصوص برنامه هایی از جمله توجه به ورزش بانوان و سالمندان را مد نظر قرار داده ایم.
وی ادامه داد: مجموعه شهربانو و بوستان بانوان برای توجه به این جمعیت تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
وی افزود: فضای سبز منطقه چهار تهران با جنگل کاری های پیرامونی 77 متر مربع و در داخل شهر به 22 متر می رسد که این میزان از استاندار جهانی بالاتر است.
به گفته شهردار منطقه 4 تهران در حال حاضر استاندار فضای سبز در شهر تهران برای هر شهروند 16 متر مربع است.
همچنین محمد صادق حسنی سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران خاطر نشان کرد: هدف سازمان ورزش شهرداری توسعه ورزش همگانی در سطح شهر تهران بوده که در این خصوص تفاهم نامه هایی با اداره کل ورزش و جوانان استان صورت گرفته است.
وی گفت: شعار این نهاد در سال جاری ورزش همگانی برای تمام مردم است که در حال حاضر روزانه 2200 بوستان در سطح مناطق 22 گانه پایتخت در نوبت صبح و عصر میزبان مردم هستند.
براین اساس در همایش خانوادگی ورزش برای همه 5 دستگاه دوچرخه و بیش از 90 بسته ورزشی به قید قرعه به حاضران اهدا شد.
تهرام/7247//7244 /1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.