محمد امامی امین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای پیشگیری از نوسانات قیمت، برنامه توزیع برنج، شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ را با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای در دست اقدام داریم.
وی با تاکید بر اینکه اقلام مورد نیاز برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان به میزان کافی در استان ذخیره سازی شده اظهار کرد: درحال حاضر گندم به میزان یک میلیون تن، برنج 49 هزار تن، شکر 29 هزار تن، شکر خام 19 هزار تن در استان ذخیره شده است.
معاون استاندار تهران در مورد افزایش قیمت گوشت قرمز در هفته گذشته نیز گفت: چون واردات دام سبک در هفته گذشته محدود شد، نوسان قیمتی در گوشت قرمز داشتیم اما با تدبیری که دولت در حوزه ارز لحاظ کرده ، واردات آغاز و محموله جدید وارد گمرک شده و کار نمونه برداری آن نیز صورت گرفته است.
به گفته امامی امین واردات تخم مرغ در ماه رمضان نیز همچنان ادامه دارد.
وی درخصوص تاثیر قیمت ارز بر کالاهای اساسی نیز اظهار کرد: کالاهای مورد نیاز مردم با ارز 4 هزار و 200 تومان اعلام و توسط دولت تامین می شود و مشکلی در این حوزه نداریم.
معاون اقتصادی استانداری تهران تاکید کرد: کاسبان و اصناف همیشه با ما همراه بوده اند اما نظارت مستمر بر بازار وجو دارد تا سودجویانی که منافع ملی را به خطر می اندازند، در این بازار سوء استفاده نکنند.
وی یادآور شد: قیمت کالاهای اساسی در طرح ضیافت (ماه مبارک رمضان) در چند روز آینده ابلاغ خواهد شد و برای تامین کالاهای اساسی مابه التفاوت ارز بین 3 هزار و 800 تا 4 هزار و 200 تومان را دولت پرداخت می کند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.