به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی کواکبیان روز شنبه در سی و چهارمین یادواره بزرگداشت مقام معلم شهر تهران اظهار کرد: بنا بر فرمایشات امام خمینی(ره) باید تربیت سیاسی افراد جامعه از ابتدا و از دوران تحصیل در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه معلمان باید آموزش حقوق شهروندی به دانش آموزان را مورد توجه قرار دهند، گفت: متاسفانه ما از حقوق خود بی خبریم و به همین دلیل مطالبه گری نداریم، اگر جامعه حقوق خود را بشناسد حتما پرسشگر می شود و در جامعه پرسشگر مسئولان باید به مطالبات پاسخ دهند.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معلمان در سنگر تعلیم و تربیت حضور داشته و با توجه به مشکلات معیشتی در این راه تلاش و مجاهدت می کنند، افزود: معلمان اخلاق و کمالات را به دانش آموزان می آموزند و به عنوان الگویی برای افراد جامعه محسوب می شوند.
کواکبیان با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی مدافع حقوق معلمان و پیگیر حل مشکلات آنان هستند، اظهار کرد: ما در تحقق مطالبات، معوقات، حقوق حقه معلمان و همسان سازی حقوق آنان بیشترین تلاش را کرده و خواهیم کرد.
وی با اعلام مخالفت درباره برخورد نامناسب با معلمان در مقابل مجلس شورای اسلامی برای احقاق حقوق خود گفت: این موضوع را پیگیری می کنیم، در این شرایط که قدرت های سلطه گر خارجی با ما برخورد می کنند، اجازه نداریم اختلاف های داخلی داشته باشیم، ما باید به سمت استیفای حقوق معلمان و همه اقشار جامعه حرکت کنیم تا صمیمیت، وحدت و انسجام داخلی ما حفظ شود.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرانه و مشکلات آموزشی در استان تهران گفت: فضای آموزشی در این استان مناسب نبوده و بعضی از مدارس 2 یا سه شیفته هستند، این موضوع ها باید با همکاری نهادهای مختلف در شورای آموزش و پرورش استان مورد بررسی قرار گیرد.
کواکبیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ایران و خروج او از برجام اظهار کرد: در داخل آمریکا و در دنیا به جز آل سعود و اسرائیل با سخنان ترامپ همه مخالف هستند و از او حمایت نمی کنند، یک عده ای هم در داخل کشور نباید خوشحال باشند که ترامپ از برجام خارج شده است.
وی برجام را حرکت درستی دانست و افزود: نظام با برجام موافق است، ما در شرایطی در ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل بودیم و خطر قطعی جنگ بر سر ما بود، قطعنامه های بسیاری علیه ما صادر شده بود که در آن شرایط مذاکره کردیم.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر انگلیس، فرانسه و آلمان شعار دهند که متاسفیم و برخورد می کنیم، کفایت نمی کند، اگر مردانگی و اراده مستقل دارند، در مقابل تحریم های ظالمانه و یک جانبه ایستادگی کنند، تحریم هایی که نه تنها به چند مقام دولتی بلکه به کل کشور ضربه می زند.
وی، خروج ترامپ از برجام را فرصتی دانست تا بار دیگر عهدشکنی آمریکا را به رخشان بکشیم.
کواکبیان افزود: اگر اتحادیه اروپا هم بخواهد ناجوانمردانه و یک جانبه گرایانه در مباحث و خواسته های خود ایستادگی کند، حتی می توانیم مراکز هسته ای خود را ظرف 2 تا سه هفته به نقطه سرانجام برسانیم اما ما این کار را نمی کنیم و نشان خواهیم داد که ترامپ و همراهان او اشتباه کردند و حتی آنهایی که در کشور شادابی می کنند آنها اشتباه می کنند باید توجه داشته باشیم که کل نظام و رهبری به دنبال برجام هستند.
سی و چهارمین یادواره بزرگداشت مقام معلم شهر تهران روز شنبه با حضور محمدحسین مقیمی استاندار تهران، سیاوش شهریور فرماندار شهرستان شمیرانات، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان آموزش و پرورش در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.