حسن ابراهیمی‌ بسابی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی کسب اخباری مبنی بر این که پیرمردی در یکی از مناطق دماوند، با رمالی و دعانویسی مردم را اغفال کرده و از آنان کلاهبرداری می کند، اقدامات لازم در خصوص دستگیری وی انجام شد.
وی تصریح کرد: پلیس اطلاعات امنیت پس از حضور در محل فعالیت متهم، فرد رمال را در حالی که چندین نفر از زنان منتظر نسخه های شفابخش وی بودند، شناسایی و دستگیر کردند.
این مقام مسئول با بیان اینکه از اینگونه موارد بسیار گزارش می شود، ادامه داد: فرد کلاهبردار از سال 62 اقدام به فعالیت می کرد و اقداماتی همچون درمان بیماری‌های صعب‌العلاج، افزایش هوش و دفع چشم زخم، بخت‌گشایی، باطل کردن سحر، رفع تنبلی و کند ذهنی، احضار جن، جدایی و طلب فرزند انجام می‌داد.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند با اشاره به اینکه در طی این سالها دفاتر و کتاب‌ها، ابزار به‌روز و قدیمی و کتب دعانویسی جمع آوری کرده بود، افزود: این رمال و دعانویس کلاهبردار در چندین مورد موجب ایجاد اختلافات خانوادگی شده و از این راه درآمدهای کلانی کسب می کرد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس موارد ثبت شده، بیش از یک‌هزار و 870 مورد مشتری به صورت سالانه به این فرد مراجعه می کردند که از هر کدام به صورت میانگین 50 تا 100 هزار تومان بیعانه دریافت می کرد و از سال 62 تاکنون رقم کلانی به صورت نامشروع دریافت کرده است.
ابراهیمی‌ بسابی با اشاره به ندامت و پشیمانی این رمال کلاهبردار، ادامه داد: بسیاری از خانواده ها به دلیل عدم ایجاد مشکلات خانوادگی و رضایت از وی، حاضر به شکایت در دادگاه نشدند.
وی بیان کرد: متاسفانه عده ای سودجو با سوء استفاده از عدم آگاهی مردم اقدام به رمالی و دعا نویسی می کنند و در بسیاری از موارد نتایج و اثرات جبران ناپذیری را بر روی افراد و سلامت جسمی و روانی آنان می گذارد.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک از جمله رمالی و دعا نویسی ، مراتب را با استفاده از شماره 110 به پلیس اطلاع دهند.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.

تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.