به گزارش ایرنا ، محمد حسین مقیمی روز دوشنبه در همایش شوراهای اسلامی ، شهرداران و دهیاران پاکدشت که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نهادهای مردمی ، در امور اجرایی ، اقتصادی ؛ فرهنگی و رفاهی مردم تاثیر دارند و می توانند در توسعه و پیشرفت شهر و روستاها نقش اساسی داشته باشند.
مقیمی تصریح کرد : شورای عالی استان می تواند همانند دولت طرح و لایحه ارائه داده و مجلس شورای اسلامی نیز موظف است تا به آن رسیدگی کند.
وی تأکید کرد: شوراهای اسلامی شهرو روستا باید ضمن بسیج تمامی امکانات ، بر امور شهرها و مناطق روستایی نظارت کرده و راه را برای خدمت رسانی به مردم هموار کنند.
وی گفت : اگر این پتانسیل عظیم ، فعال و مصمم به امر نظارت در شهرها و روستا ورود کنند، تحول عظیمی به وجود آمده و بسیاری از مشکلات اجتماعی از جمله بیکاری از جامعه رخت برمی بندد.
مقیمی از اعضای شورای اسلامی خواست تا پای در دل مردم نشسته و با تعامل سازنده با آن ها، در صدد رفع مشکلات برآیند.
وی افزود : مسائل مالی ، در ردیف آخر مشکلات جامعه قرار دارد و بسیاری از مشکلات با تعامل و همفکری بدون نیاز به پول رفع می شود.
استاندار تهران گفت : مهمترین نقش اعضای شورای اسلامی این است که برای رفع مشکلات مردم و در تصمیم سازی های خود، از تفکرات مردم استفاده کنند.
وی با تأکید بر نقش شوراهای اسلامی در نوسازی بافت های فرسوده و استحکام بخشیدن به ساختمان های قدیمی گفت : ایران بر روی نوار زلزله قرار دارد و اگر امروز به امر مقام سازی منازل توجه ویژه نکنیم ، در هنگام بروز زلزله ، خسارات جبران ناپذیری به افراد وارد می شود.
مقیمی با بیان اینکه اگر اعضای شورای اسلامی، شهرداری را انتخاب کردند که به مقام سازی منازل توجه ویژه نداشت، باید پاسخگو باشند افزود: در مناطق زلزله زده، هر جا که ساختمانی زیر نظر بنیاد مسکن و طبق اصول ساخته شده ، به آن واحد ساختمانی خسارتی وارد نشده است.
وی گفت : اعطای تسهیلات 4 درصد به روستائیان برای نوسازی بافت های قدیمی به منظور ترغیب و تشویق آنان به این امر صورت گرفته است.
استاندارتهران در بخشی دیگر از سخنانش گفت: طبق قانون اساسی ، تمامی مسئولان کشور به نوعی با رای مردم انتخاب می شوند که این امر به نظام مشروعیت بخشیده است.
وی افزود : اعضای مجلس خبرگان رهبری، شوراها ، رئیس جمهور و نمایندگان مجلس همگی با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند و حتی رییس قوه قضاییه که از سوی رهبر معظم انقلاب منصوب می شود ، با رأی غیر مستقیم مردم انتخاب می شود.
وی تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ، نظامی مردم سالار دینی است که تمامی امورات آن از روستاها تا مسائل کلان کشور توسط مردم مدیریت می شود .
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.