به گزارش ایرنا، افشانی روز یکشنبه در شصتمین جلسه علنی شورای شهر با ارائه و تشریح برنامه خود برای مدیریت شهر تهران افزود: تهران باید شهری زیست پذیر برای شهروندان باشد به نحوی که پایتخت شهری جذاب برای تمامی اقشار از پیر و جوان تا معلول و نابینا شود.
وی با بیان اینکه پایه کار من در محلات شهر است، اظهار داشت: 353 محله تهران باید براساس شاخص مقایسه شوند تا بتوانیم فاصله طبقاتی موجود را کاهش دهیم.
نامزد تصدی پست شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت کنونی مترو پایتخت متناسب با جمعیت شهر نیست، گفت: برهمین اساس عملیات ساخت ٦٣٠ واگن مترو برای تهران بزودی آغاز می شود.
افشانی افزود: فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر تهران جدی است و رسیدگی به این موضوع یکی از برنامه های اصلی من در صورت انتخاب به عنوان شهردار است.
وی با بیان اینکه 19 هزار اتوبوس فرسوده در کشور وجود دارد که 5 هزار دستگاه آن متعلق به شهر تهران است، تصریح کرد: توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی موجب کاهش آلودگی هوای شهر و پیشگیری از اتلاف وقت شهروندان می شود.
به گفته وی، طی سال های ٩٣ تا ٩٥ حدود 21 هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل درنظر گرفته شده که باید بررسی کرد از این مبلغ چقدر جذب شده است.
افضانی افزود: توسعه و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از دوچرخه نیز به عنوان یک اصل دراین حوزه باید در دستور کار مدیریت شهری تهران قرار گیرد.
نامزد تصدی پست شهرداری تهران در ادامه گفت: شفافیت و دسترسی راحت شهروندان به اطلاعات شهری نیز از دیگر موضوعات مهم است که باید به صورت ویژه به آن توجه شود.
افشانی با تاکید بر پاسخگو بودن مدیران شهری، تصریح کرد: در حوزه عمرانی مشکل اصلی شهر تهران این است که فقط ساختمان ساخته شده و به شاخص های نظام توسعه پایدار توجهی نشده است.
این نامزد شهرداری تهران تصریح کرد: زمینه سازی برای ایجاد شور و نشاط در جامعه نیز یکی دیگر از موضوعات مهمی است که باید به صورت جدی در دستور کار مدیریت شهری تهران قرار گیرد.
افشانی همچنین استفاده از زنان و جوانان در عرصه مدیریت شهری را یکی از اولویت های اصلی خود ذکر کرد و گفت: مدیران باید از بدنه شهرداری تهران انتخاب شوند که این امر موجب ایجاد انگیزه و ارتقای توان و کیفیت کار خواهد شد.
افشانی در خصوص مدیریت بحران شهر تهران نیز گفت: نوسازی بافت های فرسوده، ایجاد اورژانس هوایی و توجه جدی به اصل پدافند غیرعامل باید به صورت ویژه در دستور کار مدیریت شهری تهران باشد.
به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران هفت نفر شامل سید محمدعلی افشانی، محمد ابراهیم انصاری لاری، محمود حجتی، سیدمحمود حسینی، سمیع الله حسینی مکارم، پیروز حناچی و حجت الله میرزایی را به عنوان گزینه های اصلی برای تصدی پست شهرداری پایتخت انتخاب کردند.
محمد ابراهیم انصاری لاری روز گذشته در نامه ای به رییس شورای اسلامی شهر تهران، انصراف خود از نامزدی شهرداری را اعلام کرد که برهمین اساس تعداد نامزدها به 6 نفر کاهش یافت.
قرار است اعضای شورای شهر با بررسی برنامه نامزدهای موردنظر برای مدیریت شهر، 2 نفر را به عنوان گزینه اصلی انتخاب و با انجام رای گیری میان این 2 نفر ، شهردار جدید تهران را انتخاب کنند.
تهرام/9343/7244**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.