محمد صالح ضیایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پسماند سوزی یک پدیده وارداتی از سایر شهرستان های استان تهران به بخش حسن آباد فشافویه است که اگر به درستی با متخلفان برخورد نشود باعث تخریب و آلودگی محیط زیست می شود.
وی با بیان اینکه اداره محیط زیست، ضابط قضایی و معرفی کننده متخلفان تخریب محیط به مراجع قضایی است، عنوان کرد: وجود یک پاسگاه محیط بانی در بخش فشافویه می تواند جلوی بسیاری از مشکلات محیط زیستی این بخش را بگیرد.
ضیایی ادامه داد: بخشداری حسن آباد و ماموران نیروی انتظامی به دلیل وسعت بالای این بخش به تنهایی نمی توانند با متخلفان پسماند سوز برخورد کنند و از این جهت نیاز به یک پاسگاه دایمی محیط بانی در این بخش به شدت احساس می شود.
وی به تجربه موفق ستاد مقابله با عوامل پسماند سوزی با محوریت اداره محیط زیست شهرستان ری و همکاری بخشداری فشافویه، شهرداری حسن آباد، اداره راه و حمل و نقل پایانه ها و نیروی انتظامی در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: پس از ایجاد این ستاد، آمار پسماند سوزی در این بخش به صفر رسید ولی پس از مدتی بار دیگر متخلفان به کار خود ادامه دادند.
ضیایی اضافه کرد: پسماند سوزی با انتشار حجم زیادی از مواد آلاینده به هوا موجب انتشار بوی نامطبوع در سطح منطقه و به ویژه محور اتوبان تهران ـ قم و اطراف فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) می شود.
وی افزود: این شرایط زیستی در این شهر به هیچ عنوان زیبنده ورودی پایتخت جمهوری اسلامی نیست.
حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری متشکل از 37 روستا و با 70 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران - قم قرار دارد.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.