به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه در آغاز شصتمین جلسه علنی شورای شهر برای ارائه و بررسی برنامه نامزدهای شهرداری پایتخت، افزود: جلسه امروز شورای شهر به صورت زنده از رسانه ملی پخش می شود که این نشاندهنده شفافیت فرآیند انتخاب شهردار به عنوان مدلی برای انتخاب مدیران است.
وی اظهار داشت: فرآیند شورای شهر برای انتخاب شهردار تهران به واقع اقدامی ابتکاری در راستای تحقق شعار شهر شیشه ای و مدیریت شفاف است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برخی ابهامات مطرح شده در خصوص انتخاب شهردار، از خبرنگاران درخواست کرد از انتشار مطالب و اخبار غیرمستند و شایعه اجتناب کنند.
هاشمی تاکید کرد: در روند انتخاب شهردار تهران، هیچ موضوع پنهانی وجود ندارد چراکه اعتقاد داریم شهروندان باید به صورت دقیق درجریان برنامه ها و اقدامات باشند.
وی تصریح کرد: ایجاد حاشیه و شبهه افکنی در روند پیگیری و اجرای کارها به ویژه موضوع مهم انتخاب شهردار تهران، تنها به اعتماد عمومی مردم لطمه می زند.
به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران هفت نفر شامل سید محمدعلی افشانی، محمد ابراهیم انصاری لاری، محمود حجتی، سیدمحمود حسینی، سمیع الله حسینی مکارم، پیروز حناچی و حجت الله میرزایی را به عنوان گزینه های اصلی برای تصدی پست شهرداری پایتخت انتخاب کردند.
درهمین ارتباط، محمد ابراهیم انصاری لاری روز گذشته در نامه ای به رییس شورای اسلامی شهر تهران، انصراف خود از نامزدی شهرداری را اعلام کرد.
با انصراف انصاری لاری، تعداد نامزدهای شهرداری تهران به 6 نفر کاهش یافت.
قرار است اعضای شورای شهر با بررسی برنامه نامزدهای موردنظر برای مدیریت شهر، 2 نفر را به عنوان گزینه اصلی انتخاب و با انجام رای گیری میان این 2 نفر ، شهردار جدید تهران را انتخاب کنند.
جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران به ارائه و بررسی برنامه نامزدها اختصاص دارد و براساس دستور جلسه اعلام شده، حجت میرزایی، محمدعلی افشانی و سمیع الله حسینی مکارم برنامه های خود برای مدیریت شهر تهران را در جلسه امروز ارائه می کنند.
با پذیرش استعفای محمد علی نجفی شهردار پیشین تهران ، اعضای شورای اسلامی شهر تهران «سمیع الله حسینی مکارم» را به عنوان سرپرست شهرداری تهران منصوب کردند.
تهرام/9343 **1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.