به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید حسن خمینی عصر سه شنبه در مراسم تجدید میثاق فرهنگیان با آرمان های امام راحل به مناسبت روز معلم افزود: این نهاد بهترین محل برای آموزش انسان ها در جهت ارزش های مهدوی از جمله حقیقت گویی، شنیدن صدای مظلومان، دیدن عیب خود و ندیدن عیب دیگران است.
وی با بیان اینکه در حکومت مهدوی هیچ انسانی از گفتن حق و حقیقت ترسی ندارد، عنوان کرد: زبان برای گفتن حق در حکومت مهدوی می چرخد و این نوع حکومت مبتنی بر گفت و گو است.
وی با بیان اینکه فلسفه انتظار از نگاه امام خمینی(ره) حرکت به سمت مهدوی شدن است، گفت: این امر که انجمن حجتیه بر آن تاکید داشت مبنی بر اینکه ما بنشینیم و بر سر خود بزنیم تا یک روز کسی برای نجات ما بیاید کاملا غلط است و با تفکرات امام راحل تناقض دارد.
یادگار امام تصریح کرد: 'تحجر' از کلید واژه های تفکر امام (ره) است که اگر به آن توجه نکنیم، نگاه کاریکاتوری به امام راحل خواهیم داشت.
وی ادامه داد: امام راحل جلوه تمام نمای حاکمیت دین در جامعه و تجلی مبارزه با متحجران بود و همیشه بر این اصل که فلسفه انتظار یعنی حرکت به سمت مهدوی شدن است، تاکید داشت.
وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه حکومت مهدوی شما را به سمت درمان درد هدایت می کند، یادآور شد: این نوع حکومت ارزش هایی که در زمان حکومت پیامبر(ص) حاکم بود را در جامعه زنده خواهد کرد.
وی ادامه داد: در جامعه مهدوی چشم دیدن مشکلات دیگران، گوش شنیدن درد های همنوعان و زبان بیان حقیقت در میان مردم زنده خواهد شد.
یادگارامام یادآور شد: شیعیان و مومنان اهل بیت باید بدانند که امروز خوبی ها و بدی های آنان زینت و یا عامل بی آبرویی اهل بیت(ع) است، از همین جهت باید در نوع رفتار و کردار خود توجه ویژه داشته باشند.
سید حسن خمینی با بیان اینکه نباید در جامعه کفران نعمت شود، افزود: مردم ایران باید شکرگزار انقلاب اسلامی و آرامش جامعه باشند، چرا که امام راحل و فرزندان معنوی و مادی او برای بدست آمدن این نعمت بزرگ زحمات زیادی کشیدند.
وزیر آموزش و پرورش به همراه مسئولان، فرهنگیان و دانش آموزان به مناسبت روز معلم عصر امروز - سه شنبه - با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با آرمان های والای ایشان تجدید میثاق کردند.
12 ‌اردیبهشت سالروز شهادت استاد علی مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.