به گزارش روز سه شنبه ایرنا از فرهنگسرای اخلاق، ملوک سیدآبادی دبیر اجرایی جشنواره «110 کوچه منتظر»، احیای سنت‌های نیکو و حضور نوجوانان در جشن‌های نیمه شعبان، ایجاد فرهنگ بکارگیری الگوهای بومی برای آذین‌بندی و محیط آرایی به جای استفاده از الگوها و نمادهای خارجی ، آموزش و یادگیری ساخت و تولید اقلام و نمادهای تزیینی به جای بکارگیری انواع ساخته شده و موجود در بازار با استفاده از خلاقیت نوجوانان را از جمله اهداف این جشنواره برشمرد.
وی در تشریح مراحل اجرایی جشنواره «110 کوچه منتظر» که توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مناطق یازده‌گانه برگزار می‌شود، گفت: در هر یک از این مناطق (چهار، پنج، هشت، 9، 11، 13، 14، 15، 18، 19 و 20) با همکاری مدیریت‌های فرهنگی و هنری،10 کوچه انتخاب و برای آذین‌بندی هر کوچه نیز بین 7 تا 10 نفر از نوجوانان پسر 12 تا 15 ساله همان محله مشخص شدند و سرمربی هر منطقه ابتدا آموزش‌های لازم برای تزیین کوچه‌ها اعم از آماده‌سازی و ساخت الگوهای آذین‌بندی را فراگرفته و این آموزش‌ها را به مربیانی که در هر منطقه وظیفه آموزش و نظارت بر آذین‌بندی را در کوچه‌ها به عهده دارند، منتقل کردند.
رئیس فرهنگسرای اخلاق افزود: ملزومات و مواد مصرفی آذین بندی 110 کوچه به‌ صورت متمرکز تهیه و طی روزهای گذشته در اختیار مدیریت‌های فرهنگی هنری مناطق قرار گرفته و تجهیزاتی مانند نردبان، میز و موارد دیگر مورد نیاز برای نصب آذین بندی ها در کوچه با مشارکت اهالی هر کوچه تامین می شود.
سیدآبادی اظهار کرد: گروه‌های 7 تا 10 نفره از نوجوانان آموزش دیده در کارگاه‌های آموزشی در مناطق یازده‌گانه، طی روزهای دوشنبه و سه‌‌شنبه (10 و11 اردیبهشت ماه) 110 کوچه را با خلاقیت و ابتکار آذین بندی می کنند.
وی، ارزشیابی کوچه‌‌های آذین بندی شده را از جمله مراحل اجرایی جشنواره «110 کوچه منتظر» عنوان کرد که براساس شاخص های هشت گانه از جمله استفاده از عناصر اسلامی و ایرانی در آذین‌بندی،‌ میزان بکارگیری الگوهای بومی، خلاقیت و نوآوری نوجوانان، استفاده از پیام‌های اخلاقی در آذین‌بندی و رعایت الگوی مصرف توسط گروه‌های ناظر، ارزیابی و در هر منطقه کوچه برتر آذین‌بندی شده در رقابتی سالم و سازنده انتخاب و طی مراسمی از نوجوانان دست اندرکار آن کوچه ها تقدیر می‌شود.
دبیر اجرایی جشنواره «110 کوچه منتظر» ابراز امیدواری کرد: چنین جشنواره هایی به تقویت روح همگرایی و همکاری در فعالیت‌‌های مذهبی در محلات و احیای سنت‌های نیکو به ‌خصوص در نوجوانان بیانجامد.
دبیرخانه این جشنواره در فرهنگسرای اخلاق به نشانی خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع شده است.
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.