به گزارش ایرنا، مجید صفری روز سه شنبه در همایش بزرگداشت هفته‌ معلم که با حضور فرهنگیان دماوند در اردوگاه مصطفی خمینی برگزار شد با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از ارکان اساسی جامعه است، اظهار کرد: تربیت و پرورش‌ نیروی‌انسانی برعهده آموزش و پرورش است و با توجه به اینکه نیروی انسانی بزرگترین‌ سرمایه یک جامعه است، جایگاه و مقام‌ معلم بسیار ارزشمند می باشد.
وی با بیان اینکه نگاه خود را به نظام آموزشی تغییر دهیم و همواره حامی این نهاد فرهنگی و علمی باشیم، گفت: داشتن برنامه های محلی و بومی سازی سیاست های دولت در بخش آموزش و پرورش می تواند بسیاری از مطالبات این بخش را تامین کند.
این‌مقام مسئول با اشاره به قابلیت ها و پتانسیل های شهرستان دماوند بیان کرد: استفاده از پتانسیل ها می تواند بخش عمده ای از فرصت‌های از دست رفته را جبران کند و جایگاه آموزش‌ و پرورش را در دل خانواد‌ه‌ها و جامعه ارتقا دهد.

** استخدام معلمان حق التدریس راهی موثر در رفع مشکل جذب نیرو است
مهرداد پورفتحی، رئیس اداره اموزش و پرورش دماوند همچنین به خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان دماوند 1200 معلم‌ شاغل و حدود 1200 بازنشسته دارد که با توجه به بازنشستگی تعدادی از معلمان در سال جاری، نیازمند جذب نیرو هستیم.
رئیس آموزش ‌و پرورش شهرستان دماوند با اشاره به تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش و رای مثبت آن از سوی نمایندگان مجلس، گفت: استخدام معلمان حق التدریس راه موثری در رفع مشکل جذب نیرو است.
وی در خصوص استخدام نیروهای جدید، بیان کرد: اقدامات آن در حال انجام است و براساس نیاز هر منطقه، آموزش ‌و پرورش جذب نیرو خواهد داشت.
این مقام‌ مسئول با بیان اینکه سیاست آموزش و پرورش دماوند امسال در سه مقوله پرورشی، مشاوره‌ای و آموزش است، بیان کرد: 180 نفر از معلمان شهرستان در سامانه معلمان نمونه مشخصات‌ شان را وارد کردند که از این تعداد 8 نفر به عنوان معلم نمونه انتخاب شدند که 7نفر از آنان معلم ‌نمونه‌ منطقه‌ای و 1نفر از به عنوان معلم نمونه استانی است.
وی با اشاره به کسب موفقیت های علمی این نهاد در حوزه شهرستان، بیان کرد: دانش آموزان دماوندی توانستند طی یک سال گذشته در مسابقات ورزشی و بین‌المللی، المپیاد ها و .. رتبه‌ خوبی کسب کنند و این موفقیت ها نتیجه تلاش معلمان است.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.