به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن هاشمی روز دوشنبه در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان تهران که در تالار آبگینه آبفای تهران در حال برگزاری است با نامطلوب دانستن فضای آموزشی در شهر تهران اظهار کرد: از 2 هزار مدرسه این شهر 500 تا 700 مدرسه کاملا فرسوده است.
وی با بیان این شرط که آموزش و پرورش پس از دریافت زمین های رایگان باید عملیات عمرانی خود را هر چه سریع تر آغاز کند گفت: با کمک شهرداری شاهد مدارس جدید در سطح پایتخت خواهیم بود.
هاشمی با اشاره به 24 قانون شورا که باید از بدنه دولت به شهرداری و شورای اسلامی تهران واگذار شود، افزود: در حال حاضر حدود یک سوم این موارد به نهاد شهرداری و شوراها واگذار شده و حدود 14 مورد آن هنوزبه این نهاد واگذار نشده است.
وی گفت: در بخش مترو و قطار شهری در برخی از شهرها از جمله اصفهان، مشهد و تبریز اختیارات از شهرداری ها به سمت استانداری ها برگشته که نشان می دهد دستگاه های دولتی حاضر به اجرای قانون شورا نبوده و سیستم را به سمت دولت سوق می دهند.

* 93 درصد مطالبات شهروندان پایتخت مربوط به ترافیک و آلودگی هواست
هاشمی اظهار کرد: خدمت رسانی اولویت اصلی شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران است تا بتوانیم خدمات عدالت محور را در سطح شهر برای شهروندان ارائه دهیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: توجه به محوریت حمل و نقل ریلی انبوه بر می تواند 15 میلیون مسافر ( 10 میلیون مترو و 5 میلیون ناوگان اتوبوس رانی) از طریق حمل و نقل عمومی جابجا کند.
وی گفت: متاسفانه در حال حاضر 2 میلیون نفر از طریق مترو جابجا می شوند که باید حق داد مردم با این همه هزینه کردها از ناوگان عمومی ناراضی باشند.
هاشمی با بیان اینکه تاکنون یک ریال از طریق دولت به شهرداری تهران کمک نشده، ابراز امیدواری کرد که با قول مساعد دولت یارانه مترو پرداخت شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: با تخصیص منابع مالی می توانیم 85 درصد ساخت واگن های را در داخل انجام دهیم که این امر به اشتغال و اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.
وی ادامه داد: هم اکنون 6 هزار اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت فعال است که 3 هزار دستگاه از این ناوگان فرسوده هستند.
هاشمی با اشاره به اینکه به صورت میانگین هر اتوبوس در روز 300 مسافر را جابجا می کند، اظهار کرد: راندمان سفر هر اتوبوس باید در روز 800 تا یکهزار مسافر باشد که با این راندمان فاصله زیادی داریم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: توجه به ناوگان حمل و نقل عمومی می تواند 93 درصد به کاهش آلودگی هوا پایتخت کمک کرد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر شهروندان 86 درصد به آسیب های اجتماعی و 93 درصد به آلودگی هوا اعتراض دارند.
هاشمی با اشاره به آسیب های اجتماعی و جمع آوری 4 تا 5 هزار معتاد متجاهر ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی و تعیین تکلیف دستگاه های متولی بتوان این معتادان را در سطح شهر جمع آوری کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر 2 هزار میلیارد تومان اعتبار فرهنگی و اجتماعی به این موضوع اختصاص دارد که می توانیم آسیب های اجتماعی را در سطح پایتخت مرتفع کنیم.
نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه اداری استان تهران و کمیته برنامه ریزی شهرستان تهران روز دوشنبه با حضور محمدحسین مقیمی استاندار، عیسی فرهادی فرماندار، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان تهران در تالار آبگینه در حال برگزاری است.
تهرام/7247/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.