سردار محمدتقی شاهچراغی یکشنبه شب در یادواره 37 شهید پاسدار شهرستان دماوند که با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولان شهرستان و اقشار مختلف مردمی در مسجد ولیعصر(عج) این شهر برگزار شد، با اشاره به احادیث و روایات از قرآن کریم و معصومین (ص) در خصوص جایگاه شهدا و شهادت، اظهار کرد: نخستین نشانه شهدا ایمان به خداست و ایمان بستری برای تجلی حرکت انسان به سوی ویژگی های ارزشمند است.
وی با بیان اینکه شجاعت، غیرت و مقاومت با داشتن ایمان راسخ محقق می شود، افزود: در بین جوانان دوران انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی، نمونه هایی بودند که با نثار جان خود عامل موثر ایمان را به خوبی نشان دادند.
سردار شاهچراغی ایمان را محور اساسی همه افعال و حرکات انسانی و الهی دانست و بیان کرد: اردوگاه شهدا مملو از جلوه‌های ایمان است و واقعه عاشورا نمونه برجسته آن می باشد؛ امروز بسیاری از مشکلات جامعه به واسطه بی توجهی به یاد و نام خدا است.
فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران افزود: انسانی که دلبسته به خدا و قرآن کریم است در تمامی عرصه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... در مقابل دشمن مقاومت و ایستادگی خواهد کرد و برای پیروزی در میدان نبرد می جنگد.
سردارشاهچراغی با تاکید بر اینکه در وقایع جبهه مقاومت ، بزرگی مردم ایران احساس می‌شود، گفت: آمریکا امروز با وجود همه توطئه ها و دسیسه ها، به ایران التماس می‌کند؛ بعد از حمله صهیونیست‌ها به فرودگاه T4 و شهادت چند مستشار سپاه، یک روز نیست که آب خوش از گلوی آنان پایین برود و این درحالی است که ایران هنوز اقدامی انجام نداده است.
فرمانده سپاه سیدالشهداء استان تهران با بیان اینکه عامل موثر و نقش محرک بسیج، اطاعت از ولایت فقیه است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره ملت مسلمان جهان اسلام را به وحدت و همدلی هدایت و راهنمایی فرمودند و اگر هر فردی در هر مقطعی از زمان به دنبال رستگاری باشد، راهی جز پیمودن در مسیر شهدا نیست.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.