به گزارش ایرنا، محسن تاجیک روز شنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس شوراهای شهر و روستا ( 9 اردیبهشت ماه) با بیان اینکه این شهر بر روی خط زلزله واقع شده است، افزود: 35 هکتار از بخش مرکزی حسن آباد و ١٠ هکتار از بافت های سایر نواحی این شهر جزو بافت فرسوده محسوب می شود.
وی تصریح کرد: ١٥ هکتار از این مقدار بافت فرسوده ناپایدار است و از لحاظ ساختار و کیفیت پایین مصالح و لحاظ نشدن اصول مهندسی سست و ناپایدارهستند.
تاجیک ادامه داد: مدیریت شهری حسن آباد در حال حاضر اقدام به شناسایی و تفکیک پلاک به پلاک بافت فرسوده این شهر جنوبی استان تهران کرده است و به دنبال تملک تمام منطقه بافت فرسوده حسن آباد است.
وی با بیان اینکه چهار سال زمان برای نوسازی بافت فرسوده این شهر برآورد شده است، تصریح کرد: شهرداری این شهر به دنبال ساخت خانه های ویلایی در بافت فرسوده است تا بدین وسیله معماری اسلامی و ایرانی نیز در آن لحاظ شود.
بخشدار حسن آباد نیز در ادامه این نشست به اقدامات دولت در خصوص احیای بافت فرسوده این منطقه اشاره کرد و گفت: روستاهای این بخش جنوبی تهران روی گسل آراد کوه قرار دارد و از همین رو ساختمان های روستایی این بخش به هیچ عنوان ایمن نیست.
محمد صالح ضیائی افزود: بخشداری حسن آباد از دی ماه سال گذشته اقدام به شناسایی مناطق بافت فرسوده روستایی کرده است و در حال حاضر پروانه ساخت این خانه ها به صورت رایگان صادر می شود.
وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید تسهیلات خوبی را برای نوسازی بافت فرسوده این شهر در نظر گرفته است گفت: هم اکنون 200 میلیون ریال وام با بهره 6 درصد و سه تا 6 میلیون کمک بلاعوض برای احیای بافت فرسوده روستایی در حسن آباد فشافویه در نظر گرفته شده است.
حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری متشکل از 37 روستا و با 70 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران - قم قرار دارد.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.