به گزارش ایرنا ، در این نمایشگاه که با حضور مسئولان شهرستان قرچک در محل دائمی نمایشگاه های قرچک گشایش یافت ، دانش آموزان دختر و پسر هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش در قالب 40 غرفه آثار خود را در معرض دید علاقه مندان به نمایش گذاشته اند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در این مراسم گفت: دانش آموزان برای انتخاب شغل آینده خود ، لازم است تا ضمن شناختن قابلیت ها و توانمندی های خود، با فرصت های شغلی موجود در جامعه نیز آشنا باشند و ارتباطی موثر میان توانمندی های شخصی و فرصت های شغلی ایجاد کنند که این نمایشگاه با هدف ایجاد این پیوند برپا شده است.
مهدی نیکبخت افزود : در این نمایشگاه دانش آموزان آثار خود را در رشته های مختلف معماری، ‌نقشه کشی، ‌سفالگری،‌ علوم مختلف رایانه، ‌خیاطی،‌ چاپ،‌ طراحی و عکاسی،‌ بازاریابی و مدیریت خانواده در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند.
وی گفت: تلاش شده تا در نمایشگاه هفته مشاغل بهترین کارهای دانش آموزان شرکت داده شود و در طول برپایی نمایشگاه دانش آموزان و معلمین با حضور در این نمایشگاه ها از آثار دانش آموزان دیدن کنند.
وی با تأکید بر لزوم حمایت از کالای ایرانی به منظور توسعه فعالیت های اقتصادی در کشور گفت : بسیاری از دانش آموزان هنرستان ها و مراکز فنی و حرفه ای شهرستان قرچک قادر به تولید کالاهایی هستند که می تواند برای آنان کسب درآمد کرده و آینده روشنی را برای آن به همراه آورد.
نیکبخت بیان کرد: تلاش می شود تا با معرفی تولیدات دانش آموزان ، دست ساخته های آنان را عرضه و برای آن ها کسب درآمد کرد.
وی تأکید کرد : دانش آموزان باید به نقطه ای از مهارت دست پیدا کنند که حین درس خواندن ، بتوانند برای خود کسب درآمد کرده و آینده شغلی خود را از همین دوران تحصیل تضمین کنند.
نمایشگاه هفته مشاغل شهرستان قرچک تا پایان هفته جاری در محل نمایشگاه های دائمی قرچک واقع در بلوار اصلی روبروی آتش نشانی قرچک از ساعت 8 صبح تا 19 پذیرای علاقمندان است.
هفته اول اردیبهشت هر سال به عنوان هفته مشاغل نام گذاری شده است.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع و دارای بیش از 49 هزار دانش آموز است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.