فرهاد خوانساری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کار بررسی مدارک خبرنگارانی که تا پنجم اردیبهشت در سایت ثبت نام کرده اند انجام شده، افزود: لیست خبرنگاران تایید شده به صورت مکتوب برای مدیران رسانه(روزنامه، خبرگزاری و پایگاههای اطلاع رسانی) ارسال می‌شود.
وی با بیان اینکه تا پایان روز چهارشنبه(پایان فاز نخست ثبت نام) بیش از چهار هزار و 500 خبرنگار به عنوان متقاضی دریافت طرح ترافیک در سامانه مربوطه ثبت نام کردند، اظهار داشت: نام متقاضیانی که صلاحیت آنها به عنوان خبرنگار در بررسی ها احزار نشده، از فهرست متقاضیان حذف شده است.
مسئول بررسی مدارک خبرنگاران متقاضی مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک پایتخت تاکید کرد: براساس آئین نامه مصوب شورای شهر تهران، امسال حدود 2 هزار مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک برای خبرنگاران صادر می شود.
خوانساری با بیان اینکه ثبت نام از خبرنگاران متقاضی طرح جدید ترافیک تهران در فاز دوم از روز پنجشنبه( 6 اردیبهشت) آغاز شده، گفت: طبق قانون تا پیش از زمان اجرای طرح در 15 اردیبهشت، برای اعلام اسامی خبرنگاران تایید شده، فرصت داریم.
به گفته وی، خبرنگاران متقاضی طرح ترافیک جدید باید تصویر معرفی نامه موسسه مطبوعاتی متبوع خود و بیمه سازمان تامین اجتماعی با عنوان خبرنگار را در سامانه اینترنتی ثبت نام به نشانی my.tehran.ir بارگذاری کنند.
وی در مورد خبرنگارانی که بیمه نیستند نیز گفت: این افراد باید 10 اثر منتشر شده خود طی سه ماه پایانی سال گذشته را در سایت مذکور بارگذاری کنند.
به گفته خوانساری، اسامی خبرنگاران تایید شده برای دریافت مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک تهران پس از انجام روال قانونی، از طریق پیامک تلفنی به آنها اعلام و در نهایت اسای افراد در سایت اینترنتی «تهران من» منتشر می شود.
مسئول بررسی مدارک خبرنگاران متقاضی مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک پایتخت در خصوص امکان رفع نقص و یا ویرایش مدارک ارسال شده نیز اظهار داشت: خبرنگاران می توانند از طریق یارانامه(ایمیل) reporter-traffic@tehran.ir نسبت به ارسال مجدد مدارک خود اقدام کنند.
به گفته خوانساری، ارزش کیفی مطبوعات براساس ترازبندی وزارت ارشاد و آئین نامه های این وزارت خانه برای صدور کارت خبرنگاری دو الگوی اصلی برای احراز صلاحیت متقاضیان است.
وی ادامه داد: در آئین نامه مصوب شورای شهر تهران تصریح شده که خبرنگاران رسانه های بخش خصوصی برای دریافت مجوز ورود به طرح ترافیک جدید اولویت دارند.
به گزارش ایرنا، طرح جدید ترافیک شهر تهران قرار بود از ابتدای اردیبهشت ماه امسال اجرایی شود که به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اجرای آن به دلیل درخواست مردم و دستگاه ها برای ثبت نام و تکمیل مدارک به 15 اردیبهشت موکول شد.
در طرح جدید ترافیک، دیگر مجوز سالانه ورود به محدوده طرح با دریافت مبلغ کلی در ابتدای سال صادر نمی شود و متقاضیان باید روزانه نسبت به اخذ مجوز ورود به این محدوده در شهر تهران اقدام کنند.
در شرایط کنونی 2 طرح محدوده «ترافیک» و «زوج و فرد» در شهر تهران اجرا می شود که ورود به محدوده ترافیکی منوط به داشتن مجوز و ورود به محدوده طرح زوج و فرد براساس رقم سمت راست پلاک خودروهاست.
زمان اجرای طرح فعلی ترافیک روزانه(شنبه تا چهارشنبه) از ساعت 6:30 تا 17 و طرح زوج و فرد از ساعت 6:30 تا 19 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 6:30 تا 13 است.
زمان اجرایی روزانه طرح جدید ترافیک 6:30 تا 19 است، ضمن اینکه روزهای پنجشنبه نیز این طرح ها اجرا نخواهد شد.
تهرام/9343**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.