به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، دبیر اجرایی این همایش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علی مدرس زنوری از حکما و اندیشمندان بزرگ ایرانی است که بعد از ملاصدرا تاثیرگذارترین حکمای ایرانی و شیعی شناخته شده است.
محمد باقر خراسانی افزود: فضای آشنایی به فلسفه تطبیقی از عصر حکیم طهرانی آغاز شده است و غربی ها شناخت خوبی نسبت به این اندیشمند بزرگ دارند.
وی ادامه داد: ایشان در عصر قاجار و در مدرسه سپهسالار قدیم جنب مدرسه مروی تدریس کرده است و علت ملقب بودن آقا علی مدرس به 'حکیم طهران' به دلیل نوآوری های خاص او در زمینه حکمت و فلسفه است.
وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه این همایش از سال 1392 فعال شده است و تاکنون 16 پیش نشست در شهرهای مختلف ایران در ارتباط با این همایش برگزار شده است که مباحث مطرح شده در این پیش نشست ها در قالب یک جلد کتاب آماده شده و در این همایش رونمایی می شود.
وی ادامه داد: فراخوان مقاله پیرامون پنج محوردر کمیته علمی همایش تهیه و به مراکز و شخصیت های فرهنگی ابلاغ شده است که تاکنون 50 مقاله به دبیرخانه رسیده است و پس از ارزیابی 37 مقاله منتخب شد که در قالب 2 جلد کتاب در این همایش رونمایی می شود.
وی افزود: از ظرفیت های حوزه علمیه برای تصحیح آثار بدست آمده استفاده شده است.
خراسانی یادآور شد: با توجه به اینکه مرقد حکیم طهران در جوار بارگاه حضرت عبدالعظیم (ع) واقع شده است، این همایش روز نخست در تالار شیخ صدوق آستان از ساعت 9 تا 17 با سخنرانی شخصیت های برجسته علمی به همراه قرائت پیام رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی برگزار شد.
وی افزود: آیت الله مصطفوی، دکتر مهدی محقق، دکتر غلامحسین دینانی، آیت الله علی اکبر رشاد،دکتر نجف لک زایی از سخنرانان روز اول این همایش در شهرری هستند.
وی ادامه داد: آیین اختتامیه این همایش فردا در قم در تالار قدس مجتمع عالی امام خمینی (ره) با سخنرانی آیت الله سبحانی برگزار می شود.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.