جعفر نورمحمدی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در پی تماس تلفنی یکی از گردشگران با شماره 112 خدمات امدادی استان و اعلام به ستاد مدیریت بحران شهرستان، 2 تیم 4 نفره از ستاد مدیریت بحران شهرداری دماوند و جمعیت هلال احمر شهرستان همراه با یک دستگاه لودر و دیگر تجهیزات امدادی به منطقه اعزام شده و توانستند گردشگران را از ساعت 18 در عملیات امدادی به مدت چهار ساعت به سلامت نجات دهند.
وی ادامه داد: این گردشگران که اهل تهران بودند برای گردش به دریاچه تار دماوند محدوده کوهستانی ورین آمده بودند که به علت بارش باران شدید امروز و برف در ارتفاعات، گرفتار رانش زمین شدند که توسط 8 نفر از نیروهای امدادی و خدماتی نجات یافتند.
وی با بیان اینکه در صورت عدم نجات این افراد، احتمال وقوع حادثه برای آنان بود، گفت: با توجه به شرایط جوی فصل بهار و بارش روزهای گذشته، تردد افراد در مسیرهای کوهستانی انجام نمی شود و یا کمتر اتفاق می افتد که به گردشگران توصیه می شود حتما در زمان مناسب تری به مناطق تردد کنند.
مسئول ستاد بحران شهرستان دماوند گفت: سن این سه گردشگر بین 18 تا 40 سال بود که خوشبختانه با عملیات به موقع نیروهای امدادی، در ساعت 22 امشب به داخل شهر منتقل شدند.
منطقه کوهستانی ورین از شمال به سلسله جبال البرز مرکزی، از جنوب به رودخانه تار رود و از شرق به دریاچه تار منتهی می شود. این منطقه به دره ورین مشهور است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.