به گزارش ایرنا، سیاوش شهریور ظهر دوشنبه در آئین تقدیر از هیات های برتر ورزشی شمیرانات در محل اداره ورزش و جوانان این شهرستان، یکی از تهدیدهای بالقوه سطح شهرستان را زمین خواری عنوان کرد و افزود: دولت با این پدیده شوم با قدرت تمام مبارزه می کند.
وی ادامه داد: موضوع زمین خواری اهمیت زیادی دارد و بنده از رهبری تشکر می کنم که دستور منع ساخت و ساز غیر مجاز را در کوهپایه های شمیرانات صادر کردند.
به گفته فرماندار شمیرانات، روستاها و نقاط بکر این شهرستان در تسخیر ویلاسازان و زمین خواران است و باید پرسید که شهرداران سابق چه بر سر شمیرانات آورده اند.
شهریور تصریح کرد: شمیرانات، شهرستانی با هویت و تاریخی است اما امروز با مدیریتی نادرست تبدیل به تراکمی از بغض، دلتنگی و خودرو شده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود، کاهش آسیب های اجتماعی را از دیگر برنامه های دولت در سطح شهرستان شمیرانات عنوان کرد و گفت: براساس آمار و کارهای مطالعاتی انجام گرفته 2 آسیب طلاق و خشونت در سطح شمیرانات رو به افزایش است که در این حوزه نیز کارهای جدی در دست اقدام است.
فرماندار شمیرانات یکی از کارهای اساسی برای کاهش آسیب های اجتماعی را گسترش ورزش همگانی دانست و گفت: به لحاظ شاخص ها و سرانه های ورزشی شمیرانات جزو محروم ترین نقاط ایران است.
وی شمیرانات را به یک خوابگاه بزرگ توصیف کرد و گفت: ای کاش مدیران سابق به جای اعطای مجوزهای ساخت و ساز بی رویه به فکر ساخت ورزشگاه های این شهرستان بودند.
شهریور با انتقاد از پرداخت هزینه گزاف برای فعالیت های ورزشی در شهرستان شمیرانات تصریح کرد: در این خصوص با شخص استاندار تهران برای اختصاص زمین و احداث ورزشگاه ها در مناطق مختلف این شهرستان رایزنی شده است.
در ادامه این آئین ایرج رحمانی مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه تهران از نظر سرانه ورزشی استان ۳۱ کشور است، گفت: در این زمینه باید تدبیری اندیشیده شود چرا که تهران پیشانی و قطب ورزش کشور محسوب می شود.

* 46 صدم مترمربع سرانه ورزشی تهران است
ابوالفضل ملاجعفری معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان تهران نیز در این آئین توجه به افزایش سرانه ورزشی را موجب سلامتی اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و گفت: سرانه ورزشی استان تهران با 46 صدم مترمربع محرومترین استان کشور است.
به گفته وی، اجرای طرح واگذاری اماکن ورزشی دولتی به بخش خصوصی (ماده 88) در عمل تاثیر معنی داری نداشت و موجب گران تر شدن فعالیت ورزشی در سطح کشور شد.
ملاجعفری به توفیقات ورزشکاران شهرستان شمیران در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: ورزشکاران این شهرستان در بخش تیراندازی، وشو و اسکواش در مسابقات آینده سازان استان تهران خوش درخشیدند.
همچنین احمد نامنی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شمیرانات نیز گفت: ورزشکاران این شهرستان در رشته های کشتی، تکواندو و جودو در استان تهران حرف اول را می زنند.
به گفته وی، ۴۷ ورزشکار شمیرانی عضو تیم های ملی مختلف ایران هستند و این شهرستان ۳۷ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.
به گزارش ایرنا، شمیرانات یکی از شهرستان‌های استان تهران است که در دامنه‌های البرز جنوبی قرار گرفته‌ ست.
این شهرستان از شهر شمیران (شامل تمامی منطقه ۱ شهرداری تهران، بخش اعظم از منطقه ۳ و شرق و شمال منطقه ۲) و بخش‌های لواسانات و رودبار قصران تشکیل می‌شود و بیش از 47 هزار نفر جمعیت دارد.
تهرام/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.