به گزارش ایرنا ، امیر محمدی روز دوشنبه در همایش هفته زمین پاک که در تالار فرهنگیان ورامین برگزار شد اظهار کرد: زمین امانتی الهی است و همگان وظیفه دارند تا با استفاده صحیح از این منبع خدادادی ، آن را به خوبی به نسل های آینده منتقل کنند.
وی افزود : حفاظت از زمین امر مهمی است که باید از کودکی در افراد نهادینه شود که به این منظور ، مدیریت آموزش و پرورش ورامین با همکاری اداره محیط زیست اقدام به اجرای طرح سفیران حفاظت از زمین در مدارس کرده اند و با آموزش 25 هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی ، گامی اساسی در حفاظت از زمین برداشته است.
محمدی اظهار کرد: به منظور آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با اهمیت حفاظت از زمین و محیط زیست ، اردوهای یک روزه در مناطق مختلف شهرستان برگزار شده و دانش آموزان با مشارکت در امر پاکسازی زمین از زباله به ویژه پلاستیک ، در این امر مشارکت کرده اند.
مدیر آموزش و پرورش ورامین از برگزاری مسابقات انشانویسی، نقاشی و مقاله نویسی در خصوص اهمیت حفاظت از زمین و پسماند زباله در راستای حفاظت از زمین در مدارس این شهرستان خبر داد.
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست ورامین نیز در این مراسم گفت : فرهنگ حفاظت از محیط زیست امر مهمی است که باید در جامعه ترویج شود و این مهم جز با مشارکت آموزش و پرورش به نتیجه مطلوب نمی رسد.
منصور گل محمدی افزود : به منظور آشنایی دانش آموزان با اهمیت حفاظت از زمین و مقابله با زباله به ویژه پلاستیک ، طرح مالکان زمین از بهمن ماه سال گذشته در مدارس شهرستان اجرا شده است.
وی بیان کرد: در این طرح ، کارشناسان محیط زیست با حضور در مدارس ، آموزش های لازم را به دانش آموزان ارائه می دهند تا مطالب ارائه شده توسط دانش آموزان به خانواده ها منتقل شود.
وی تصریح کرد: برگزاری کارگاه های یک روزه آموزشی در مدارس ابتدایی و پیش دبستانی با مشارکت اولیاء از مهمترین برنامه های طرح مالکان زمین است که اثربخشی مناسبی را در حفاظت از زمین به همراه داشته است.
گل محمدی گفت: طرح تفکیک زباله از مبداء ، موارد تهدید کننده سلامت محیط زیست و راه های مقابله با آلودگی زمین از مهمترین مطالبی است که در این کارگاه های آموزشی ارائه می شود.
دوم تا هشتم اردیبهشت هفته زمین پاک نامگذاری شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.