معابر پایتخت شلوغ است؛ آمبولانس ها آژیرکشان تلاش می کنند تا فرد مصدومی را به مراکز درمانی برسانند؛ یا خودروهای آتش نشانی برای رسیدن به محل حادثه ای در حال تردد هستند و بر اساس قانون تمامی خودروها، باید اجازه تردد امن به خودروهای امدادی را بدهند.
خودروهای حاضر در مسیر، راه خودروهای امدادی را باز می کنند تا آنان با سرعت بیشتر و بدون ترافیک به محل حادثه برسند.
اما در این میان، برخی رانندگان بدون توج به خطرات احتمالی به تعقیب خودرو امدادی می پردازند و شهروندان بارها شاهد وقوع حادثه برخورد خودروها تعیب کننده با خودرو امدادی و توقف در فعالیت آنان شده اند.
به گزارش پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، یکی از تخلفاتی که علاوه بر زیر پا گذاشتن مقررات، جنبه غیراخلاقی نیز در آن مستتر است، راه ندادن و یا حرکت و تعقیب خودروهای امدادی به ویژه آمبولانس در حین انجام ماموریت است و پلیس برای این تخلف 30 هزار تومان جریمه در نظر گرفته است.
بر اساس این گزارش این مبلغ جریمه از مدتها پیش در نظر گرفته و اجرایی می شود اما بسیاری از رانندگان خودروها به آن بی توجه هستند.
بسیاری از شهروندان نیز تعقیب خودروهای امدادی را نوعی تخلف و موجب خطر آفرینی می دانند و معتقدند پلیس راهنمایی و رانندگی باید برای این افراد متخلف جریمه در نظر گیرد.
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.