به گزارش ایرنا، محمدرضا یوسفی عصر یکشنبه در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان تهران در سالجاری اظهار کرد: ٤٨ هزار و ٧٥٧ دانش آموز زیر نظر یکهزارو 445 فرهنگی مشغول تحصیل هستند که از این میزان 40 هزار دانش آموز در مدارس دولتی تحصیل می کنند.
وی تصریح کرد: نسبت دانش آموزان نیز به معلمان در مدارس دولتی یک به 28 نفر است.
وی با بیان اینکه شرایط آموزشی این شهرستان مناسب نیست، افزود: برخی از مناطق این شهرستان در موقعیت بحرانی قرار دارند و باید چاره ای اساسی در این حوزه اندیشیده شود.
فرماندار ورامین بیان کرد: در این راستا از مشارکت خیرین در شهر جواد آباد و بخش هایی از ورامین به خوبی استفاده شده است.
وی با بیان اینکه تا چهار سال آینده 80 درصد از مدارس باید مقاوم سازی شوند، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته در سالجاری باید 20 درصد مدارس شامل 52 آموزشگاه در این شهرستان مقاوم سازی شود.
وی ادامه داد: با توجه به محدودیت بودجه آموزشی کشور، فعالیت مقاوم سازی در این شهرستان آغاز شده است و تاکنون سه واحد آموزشی در حال بازسازی هستند.
یوسفی افزود: با وجود کمبود امکانات، استعدادهای ورزشی و فرهنگی زیادی در این شهرستان بالقوه شده اند و قهرمانی تیم والیبال دانش آموزی در کشور، کسب رتبه اول در مسابقات پژوهشی دانش آموزان، کسب رتبه دوم استان در کسب پژوهش و کسب رتبه های برتر کنکور از موفقیت های علمی و ورزشی این شهرستان است.
وی اظهار کرد: با وجود اینکه 2 برابر ورزش در حوزه آموزش این شهرستان هزینه می شود، ولی در رشته های ورزشی رتبه های برتر کشوری را کسب کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه ورامین قطب کشاورزی استان تهران محسوب می شود، گفت: احداث یک هنرستان و دانشکده کشاورزی در این شهرستان ضروری است.
فرماندار ورامین ادامه داد: احداث اردوگاه دانش آموزی نیز از نیازهای این منطقه است که تمامی شهرهای جنوب شرق استان می توانند از این امکانات بهره مند شوند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ورامین نیز در ادامه گفت: آموزش و پرورش این شهرستان در جهت توسعه پایداراولین نمایشگاه کارآفرینی ویژه دانش آموزان فنی و حرفه ای را با حضور کارآفرینان انرژی های خورشیدی و کشاورزی برگزار کرد.
امیر محمدی افزود: شهرستان ورامین از سال های بسیار دور یکی از قطب های کشاورزی استان بوده است و امروز به شدت وجود هنرستان فنی و حرفه ای و همچنین یک دانشکده کشاورزی در این شهرستان 400 هزار نفری احساس می شود.
اولین جسله شورای آموزش و پرورش استان تهران عصر یکشنبه با حضور مقیمی استاندار تهران، شکراله حسن بیگی سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری تهران، یوسفی فرماندار ورامین و ناصر فتحی سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان تهران دراداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.