به گزارش ایرنا، عیسی فرهادی عصر دوشنبه در نشست بررسی مشکلات شهروندان منطقه 17 تهران با بیان اینکه مشکلات شهروندان باید رفع شود افزود: بسیاری از مشکلات با هماهنگی و دلسوزی مسئولان رفع شدنی است.
وی با اشاره به مشکل کمبود فضای آموزشی در منطقه 17 تهران بر استفاده از ظرفیت خیرین تاکید کرد.
فرهادی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات منطقه 17 بافت فرسوده آن است افزود: حداقل 28 درصد منطقه 17 را بافت فرسوده تشکیل داده است که با تجدید نظر در بازنگری طرح تفصیلی می توان آن را بهسازی و نوسازی کرد.
وی با بیان اینکه تاکنون سه جلسه در رابطه با مسائل شهروندان منطقه 17 تهران برگزار شده است افزود: روشنایی معابر و برداشتن تیربرق های قدیمی چوبی، احیای کلانتری امامزاده حسن(ع)، ساماندهی دکل های مخابراتی شرکت های ارائه دهنده خدمات موبایل و جابجایی پست های مزاحم اداره برق از جمله مشکلات مردم این منطقه است.
فرهادی محدودیت سرانه فضای سبز در این منطقه را از دیگر مشکلات ذکر کرد و افزود: سرانه فضای سبز در این منطقه با حدود 3 متر کمترین سرانه در شهر تهران است.
عضو شورای شهر تهران نیز در این نشست با بیان اینکه تهران دارای 3 هزار و 260 هکتار بافت فرسوده است گفت: اگر چه نوسازی این بافت فرسوده هزینه بر است اما در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.
زهرا نژادبهرام گفت: شهرداری با ارائه مجوز رایگان و دولت نیز با ارائه انشعابات رایگان به نوسازی بافت های فرسوده کمک می کنند.
وی نفوذناپذیری و ریزدانگی را دو مولفه مهم بافت های ناپایدار و فرسوده ذکر کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خواستار ارتقای فضای عمومی فرهنگی و اجتماعی منطقه 17 تهران شد.
علیرضا محجوب گفت: منطقه 17 تهران جز مناطق پرتراکم پایتخت است که شهرداری تهران باید توجه ویژه بدان داشته باشد.
وی بر بازطراحی معماری این منطقه تاکید کرد و افزود: باید تلاش کرد در مسیر بازطراحی این منطقه فضاهای عمومی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی آن را توسعه داد.
من‍طقه 17 ش‍‍هرداری ت‍‍هران در جن‍وب غرب‍‍ی ش‍‍هر ت‍‍هران واق‍‍ع ‌شده و از شم‍‍ال و شم‍‍ال غرب خی‍‍اب‍‍ان قزوین و خی‍‍اب‍‍ان آذری و از سم‍ت جن‍وب و جن‍وب شرق‍‍ی به من‍طقه 19 و پ‍‍ادگ‍‍ان قلعه مرغی محدود است.
این منطقه از سم‍ت شرق به من‍‍اطق 11 و 16 حد ف‍‍اصل خی‍‍اب‍‍ان‌ه‍‍ای نواب‌صف‍وی، عب‍دال‍‍ه‍‍ی و مس‍تق‍ل و از سم‍ت م‍‍غرب به من‍طقه 18 حد ف‍‍اصل جاده س‍‍اوه و یافت آباد محدود است.
تهرام/6139//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.