به گزارش ایرنا، علی اعطا روز سه شنبه در پایان جلسه هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای انتخاب شهردار، در جمع خبرنگاران افزود: درجلسه امروز، مقرر شد که هفت نفر از میان چهره های مطرح و موردنظر اعضا با توجه به معیارهای موردنظر شورا به عنوان گزینه های اصلی تصدی پست شهرداری تهران انتخاب و برنامه های خود را برای بررسی اعضا به شورا ارائه کنند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: هر یک از اعضای شورای شهر می توانند 5 نفر را به عنوان نامزد تصدی پست شهرداری تهران معرفی کنند که در نهایت از این میان 7 نفر به عنوان گزینه های اصلی با رای اکثریت اعضا انتخاب خواهند شد.
وی اظهار داشت: برهمین اساس این هفت نامزد تصدی پست شهرداری تهران در جلسه روز یکشنبه 16 اردیبهشت برنامه های خود برای مدیریت شهری پایتخت را در صحن شورای شهر مطرح خواهند کرد.
اعطا افزود: پس از آن 2 نفر از میان این نامزدها با رای اعضای شورای شهر به عنوان گزینه های نهایی انتخاب و برنامه های خود را دوباره به صورت کامل و دقیق تشریح و تبیین کنند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در نهایت اعضای شورای شهر در جلسه روز یکشنبه 23 اردیبهشت از طریق انتخابات و رای گیری، شهردار تهران را از میان 2 نامزد نهایی انتخاب و معرفی خواهند کرد.
به گفته اعطا، هر نامزدی که موفق به کسب رای بیشتر(اکثریت) 21 عضو شورا شود، به عنوان شهردار منتخب تهران معرفی خواهد شد.
وی با بیان اینکه هنوز درباره گزینه های تصدی پست شهرداری تهران به صورت رسمی صحبتی نشده است، گفت: جلسه شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار به صورت علنی برگزار می شود.
اعطا تصریح کرد: بعد از انتخاب شهردار تهران توسط اعضای شورا و طی فرایند اداری آن، شهردار با حکم وزیر کشور منصوب و فعالیت خود را آغاز می کند.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران هفته گذشته با استعفای محمد علی نجفی شهردار تهران موافقت کرده و سمیع الله حسینی مکارم را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کردند.
تهرام/7244/9343**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.