به گزارش خبرنگار ایرنا، عباسعلی باقری روز سه شنبه در آیین انتخابات نهمین دوره مجلس دانش آموزی و بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در کانون فرهنگی مفتح اظهار کرد: این انتخابات تمرین مهمی است که دانش آموزان آمادگی پیدا کنند تا مسئولیت بزرگتری را در آینده بپذیرند.
وی، معلمان، مسئولان، دانش آموز و اولیا را از مهمترین ارکان و دارایی مدرسه عنوان کرد و گفت: دانش آموز مهمترین رکن مدرسه است و بدون او، مدرسه وجود ندارد.
باقری با اشاره به اهمیت مشارکت دانش آموز در فعالیت های مدرسه افزود: در گذشته مدرسه و کلاس درسی خوب تلقی می شد که سکوت بر آن حاکم باشد و دانش آموزان صحبت نکنند اما امروز علما و کارشناسان تربیتی و روانشناسی معتقدند مدرسه و کلاس درس باید با مشارکت دانش آموزان اداره شود که در این صورت موفق تر خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش گفت: بر طبق این دیدگاه دانش آموزان در یادگیری مشارکت داشته و معلم تنها نقش راهنما را برعهده دارد.
باقری گفت: دانش آموزانی که امروز انتخاب شدند، مشاوران من در آموزش و پرورش می شوند.

*تشکیل پارلمان استانی دانش آموزی
محمود علیگو قائم مقام سازمان دانش آموزی نیز در این آیین با اشاره به اینکه مجلس دانش آموزی به دلیل برعهده گرفتن نمایندگی 14 میلیون از دانش آموزان کار سختی است، گفت: این دانش آموزان همه یک هدف را دنبال می کنند اما متاسفانه این هدف پس از شکل گیری مجلس فراموش می شود.
وی افزود: مسئله مهم در انتخابات مجلس دانش آموزی، تعیین سرنوشت است، انتخاب کسی که به جای خواسته ها و نیازهای خود، دیگران را در نظر می گیرد.
علیگو با اشاره به شکل گیری پارلمان استانی دانش آموزی در سال جاری اظهار کرد: این پارلمان با همان کارکرد مجلس دانش آموزی فعالیت خواهد کرد و در تلاشیم این ظرفیت در تمام استان های کشور تسری پیدا کند.
وی گفت: افرادی که در مجلس دانش آموزی پذیرفته نمی شوند، می توانند در پارلمان استانی وظایف خود را انجام دهند.
قائم مقام سازمان دانش آموزی با اشاره به اینکه انتخابات یک رفتار فرهنگی اجتماعی است، اظهار کرد: پذیرفتن و برگزیده شدن و نشدن در انتخابات نیازمند تقوا است و شکست در انتخابات نباید باعث ایجاد مشکلاتی شود.
*شوراهای دانش آموزی تداعی دموکراسی است
عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین با اشاره به اینکه شوراهای دانش آموزی تبلور عینی دموکراسی به معنای واقعی کلمه است، گفت: انتخابات تمرینی برای مشارکت اجتماعی است و دانش آموزان باید خودباوری را تمرین کنند.
وی با بیان اینکه جامعه نیازمند افراد توانمند و مولد است، افزود: دانش آموزان در آینده جامعه را اداره خواهند کرد، بنابراین آنان باید مهارت های زندگی، در کنار هم بودن و باهم بودن را بیاموزند.
کریمی با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به نسل نوجوان و جوان اظهار کرد: دانش آموزان باید خودباوری را تمرین کنند، هرچقدر انسان ها از اندیشه یکدیگر بیشتر استفاده کنند توانمندتر شده و آینده از آن آنها خواهد بود.
وی گفت: انتخابات شوراهای دانش آموزی و مجلس دانش آموزی تمرینی برای مشارکت اجتماعی است و دانش آموزان با حضور در انتخابات اعلام می کنند که صاحب فکر و اندیشه هستند.
*افتتاح نهمین مجلس دانش آموزی در تیرماه
علیرضا بیگی نژاد رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران نیز در این آیین با اشاره به روند برگزاری نهمین انتخابات مجلس دانش آموزی و بیستمین انتخابات شوراهای دانش آموزی اظهار کرد: روند انتخابات شوراهای دانش آموزی در سال تحصیلی 97-96 از آبان ماه سال 96 آغاز شد.
وی گفت: پس از برگزاری انتخابات در سطح مدارس، 11دانش آموز دختر و 11 دانش آموز پسر به عنوان اعضای شورای دانش آموزی منطقه از میان 4 هزار و 100 مدرسه انتخاب شدند.
بیگی نژاد افزود: پس از انتخاباتی که روز 26 فروردین ماه امسال برگزار شد، 11 دانش آموز دختر به عنوان اعضای شورای دانش آموزی استان انتخاب شدند.
رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران درباره انتخابات مجلس دانش‌آموزی اظهار کرد: از میان 38 نفر کاندید مجلس دانش‌آموزی در پایه نهم و دهم، 6 نفر به عنوان اعضای مجلس دانش‌آموزی انتخاب شدند.
رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران افزود: امروز(28 فروردین) نیز 11 نفر از بین کاندیداهای پسر به عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی استان و 6 نفر به عنوان اعضای مجلس دانش‌آموزی انتخاب می شوند.
وی گفت: با توجه به اینکه مجلس دانش‌آموزی هر 2سال یکبار برگزار می‌شود، در این روند، افراد فقط از پایه نهم و دهم و یک نفر هم از دانش‌آموزان اقلیت‌های دینی انتخاب خواهد شد و در مجموع 6 دختر، 6 پسر و یک نفر از اقلیت‌های دینی از تهران به مجلس دانش‌آموزی راه پیدا خواهند کرد.
بیگی نژاد اعضای مجلس دانش آموزی را 150 نفر عنوان و اظهار کرد: این مجلس اواخر تیر یا اوایل مرداد افتتاح می‌شود.
نهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی و مرحله استانی بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی روز سه شنبه با حضور مصطفی کواکبیان نماینده مرم تهران در مجلس شورای اسلامی، عباسعلی باقری مدیرکل، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، محمود علیگو قائم مقام سازمان دانش آموزی، علیرضا بیگی نژاد رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران و جمعی دیگر از مسئولان در کانون فرهنگی مفتح برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7245/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.